"Hatalmas munka folyt a Coop Zrt.-n belül az elmúlt fél évben. Az országhoz hasonlóan mi is saját konvergencia-programunkat készítjük" - kezdte beszámolóját Bartus Pál elnök-vezérigazgató. Az üzletlánc napjainkban 28 ezer embert foglalkoztat és közel 3000 bolttal rendelkezik szerte az országban. Bartus elmondta, két területen szükségesek radikális változások, az egyik a beszerzés kérdésköre, míg a másik az informatikai rendszer megújítása.
"A 2006-os üzleti terv készítésénél az igazgatóság figyelembe vette, hogy a multinacionális láncok a volumenükkel tudnak versenyképesek lenni. A Coop számára a hazai piac nem elegendő a versenyben maradáshoz, be kell kapcsolódni a nemzetközi integrációba is. Partneri kapcsolatokat készítünk elő nemcsak Olaszországban, hanem a környező államokban is" - tette hozzá Bartus.
"Szeretnénk az élesedő versenyben helyt állni, ezért is csatlakoztunk ahhoz a 23 üzleti szereplőhöz, akiknek kiáltványa a választások utáni napon jelent meg" - zárta mondandóját a vállalatvezető. A kormányprogram kapcsán Bartus reményét fejezte ki, hogy az új vezetés sokkal szigorúbban fogja az adókat és járulékokat behajtani. A vezető kiszámítható és stabil gazdaságpolitikát vár.
Értékelés és tervek
Murányi László általános vezérigazgató helyettes közölte: a Co-op Hungary Zrt. a 2005-ös üzleti évet az előzetes várakozásoknak megfelelően zárta, és megőrizte hazai piacvezető helyét a kiskereskedelmi láncok között. A vállalat tavaly 375 milliárd forint árbevételt ért el, az import áruk forgalma 2004-hez képest 13,2 százalékkal volt magasabb. Bővült a saját márkás termékek kínálata, amelynek részesedése a teljes forgalomban már elérte a 25,8 százalékot. A Gfk Hungária kereskedelmi analízise szerint a 2005-ös évben a cégcsoport 11 százalékkal részesedett a hazai élelmiszer-kereskedelemből.
"Az EU-csatlakozás hatása, az új szereplők megjelenése a hazai élelmiszer-kiskereskedelemben, az élesedő árverseny és a növekvő hatékonyságbeli követelmények tették szükségessé a középtávú stratégia kialakítását" - mondta Murányi László. A vállalat célja a csoport piaci versenyképességének megőrzése. A stratégia egyik fő eleme, hogy a boltok külső és belső megjelenésének változnia kell. Ezt a megújuló akciós és promóciós rendszer kiépítésével kívánják megvalósítani.
Az átalakítások második csoportja a beszerzés és logisztika területére koncentrál. A zöldség és gyümölcs országos beszerzésének kialakítására, az import tevékenység bővítésére, valamint logisztikai költség-optimalizálásra van szükség - hangsúlyozták a vezetők. A cégcsoport mára átalakította döntéshozatali struktúráját, melynek révén kevesebb főállású döntéshozó áll rendelkezésére. A vevőközpontok számát 20-ról 60-65-re emelik.
"A jövőre kezdődő új uniós költségvetési periódusban a cégcsoport számára is új lehetőségek jelennek meg. A pályázatok révén két területen érhető el jelentős fejlődés. A 6-7 milliárd forintot igénylő informatikai fejlesztések forrásainak jelentős részét finanszírozhatja az Unió, és a logisztikai problémák megoldásában is áttörést hozhat a következő ciklus" - mondta el az mfor.hu-nak Murányi László.
Törzsvásárlói kártya : új lehetőség a vevőknek
A vállalat a magyar tulajdonú üzletláncok között elsőként jelenik meg törzsvásárlói kártyarendszerrel - jelentette be Dr. Rédei István, a Co-op Star elnök-vezérigazgatója. A Co-op Hungary Zrt. 2006. május 25-i éves rendes közgyűlésén a cég ötéves üzleti stratégiájának a részeredményeiről döntenek, és arról, hogy az idei gazdasági környezetben kell-e változtatniuk a már korábban kialakított terveken.
Kovács András
Menedzsment Fórum
Kapcsolódó anyagok:
Szelekció előtt áll a hazai diszkontpiac
Öt év alatt ötödik lett a Reál
Külföldön is CBA lesz a CBA
Teljesen lefedné a Dél-Dunántúlt a Mecsek Füszért