4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A beszerzési és az informatikai rendszer megújításával, nemzetközi terjeszkedéssel, a külső és belső megjelenés átalakításával kívánja piaci pozícióját megőrizni a Coop - jelentették be kedden sajtótájékoztatón a magyar tulajdonban álló cég vezetői. A vállalat elsőként vezeti be a hazai láncok közül a törzsvásárlói kártyát, derül ki az mfor.hu tudósításából.

"Hatalmas munka folyt a Coop Zrt.-n belül az elmúlt fél évben. Az országhoz hasonlóan mi is saját konvergencia-programunkat készítjük" - kezdte beszámolóját Bartus Pál elnök-vezérigazgató. Az üzletlánc napjainkban 28 ezer embert foglalkoztat és közel 3000 bolttal rendelkezik szerte az országban. Bartus elmondta, két területen szükségesek radikális változások, az egyik a beszerzés kérdésköre, míg a másik az informatikai rendszer megújítása.

Bartus Pál egy korábbi rendezvényen

"A 2006-os üzleti terv készítésénél az igazgatóság figyelembe vette, hogy a multinacionális láncok a volumenükkel tudnak versenyképesek lenni. A Coop számára a hazai piac nem elegendő a versenyben maradáshoz, be kell kapcsolódni a nemzetközi integrációba is. Partneri kapcsolatokat készítünk elő nemcsak Olaszországban, hanem a környező államokban is" - tette hozzá Bartus.

"Szeretnénk az élesedő versenyben helyt állni, ezért is csatlakoztunk ahhoz a 23 üzleti szereplőhöz, akiknek kiáltványa a választások utáni napon jelent meg" - zárta mondandóját a vállalatvezető. A kormányprogram kapcsán Bartus reményét fejezte ki, hogy az új vezetés sokkal szigorúbban fogja az adókat és járulékokat behajtani. A vezető kiszámítható és stabil gazdaságpolitikát vár.

Értékelés és tervek

Murányi László általános vezérigazgató helyettes közölte: a Co-op Hungary Zrt. a 2005-ös üzleti évet az előzetes várakozásoknak megfelelően zárta, és megőrizte hazai piacvezető helyét a kiskereskedelmi láncok között. A vállalat tavaly 375 milliárd forint árbevételt ért el, az import áruk forgalma 2004-hez képest 13,2 százalékkal volt magasabb. Bővült a saját márkás termékek kínálata, amelynek részesedése a teljes forgalomban már elérte a 25,8 százalékot. A Gfk Hungária kereskedelmi analízise szerint a 2005-ös évben a cégcsoport 11 százalékkal részesedett a hazai élelmiszer-kereskedelemből.


"Az EU-csatlakozás hatása, az új szereplők megjelenése a hazai élelmiszer-kiskereskedelemben, az élesedő árverseny és a növekvő hatékonyságbeli követelmények tették szükségessé a középtávú stratégia kialakítását" - mondta Murányi László. A vállalat célja a csoport piaci versenyképességének megőrzése. A stratégia egyik fő eleme, hogy a boltok külső és belső megjelenésének változnia kell. Ezt a megújuló akciós és promóciós rendszer kiépítésével kívánják megvalósítani.

Az átalakítások második csoportja a beszerzés és logisztika területére koncentrál. A zöldség és gyümölcs országos beszerzésének kialakítására, az import tevékenység bővítésére, valamint logisztikai költség-optimalizálásra van szükség - hangsúlyozták a vezetők. A cégcsoport mára átalakította döntéshozatali struktúráját, melynek révén kevesebb főállású döntéshozó áll rendelkezésére. A vevőközpontok számát 20-ról 60-65-re emelik.

"A jövőre kezdődő új uniós költségvetési periódusban a cégcsoport számára is új lehetőségek jelennek meg. A pályázatok révén két területen érhető el jelentős fejlődés. A 6-7 milliárd forintot igénylő informatikai fejlesztések forrásainak jelentős részét finanszírozhatja az Unió, és a logisztikai problémák megoldásában is áttörést hozhat a következő ciklus" - mondta el az mfor.hu-nak Murányi László.

Törzsvásárlói kártya : új lehetőség a vevőknek

A vállalat a magyar tulajdonú üzletláncok között elsőként jelenik meg törzsvásárlói kártyarendszerrel - jelentette be Dr. Rédei István, a Co-op Star elnök-vezérigazgatója. A Co-op Hungary Zrt. 2006. május 25-i éves rendes közgyűlésén a cég ötéves üzleti stratégiájának a részeredményeiről döntenek, és arról, hogy az idei gazdasági környezetben kell-e változtatniuk a már korábban kialakított terveken.

Kovács András

Menedzsment Fórum

Kapcsolódó anyagok:
Szelekció előtt áll a hazai diszkontpiac
Öt év alatt ötödik lett a Reál
Külföldön is CBA lesz a CBA
Teljesen lefedné a Dél-Dunántúlt a Mecsek Füszért

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!