2p

Az ügyfélkapcsolatokat tekintve az EDF Démász nyújtotta 2009-ben a legmagasabb színvonalú szolgáltatást a lakosságot és kisfogyasztókat ellátó egyetemes szolgáltatói körben a Magyar Energia Hivatal megállapítása szerint.

A hivatal honlapján közétett rövid jelentés megállapítja: a szolgáltatók fokozott figyelmet fordítottak az elvárt színvonalat meghatározó mutatók teljesítésére, aminek eredményeként emelkedett a szolgáltatás minősége. Ugyanakkor szükség van további fejlesztésekre, mert folyamatosan nő a becsléssel megállapított és visszavont, illetve törölt számlák száma.

Az egyetemes szolgáltatók közül az Émász, az E.ON Energiaszolgáltató Kft. és ez EDF Démász Zrt. egy-egy, míg az Elmű Nyrt. három esetben nem tudta teljesíteni a hivatal által meghatározott - nyolc mutatóból álló -  elvárt szolgáltatási színvonalat.

A vizsgálat megállapította, hogy 2009-ben a személyes ügyfélszolgálati irodákban az ezer felhasználóra jutó ügyintézők száma a 2008-as teljes piacnyitás óta eltelt két évben 34 százalékkal emelkedett, aminek eredményeként az átlagos várakozási idő 39 százalékkal csökkent.

A szabadpiaci áramszolgáltatók, az úgynevezett elosztói engedélyesek közül két meg nem nevezett társaságnál a szolgáltatási színvonal -  a hivatal által megállapított 11 mutató alapján - romlott. A felhasználói bejelentéseknek csak a  81 százalékát tudták megválaszolni 30 napon belül.

Az éves fogyasztásmérők leolvasása átlagosan 22 százalékkal esett vissza az elmúlt két évben, ami miatt növekedett a becsléssel megállapított, illetve rontott és törölt számlák száma.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!