A közösségi portál közzétette első negyedéves üzleti jelentését, de mielőtt elmélyednénk a számokban, egy megdöbbentő adattal sokkoljuk olvasóinat: havi rendszerességgel 1,94 milliárd ember keresi a Facebook-élményt, 1,3 milliárdan pedig minden nap belépnek a profiljukba. A legtöbb új felhasználó Európából és Észak-Amerikából érkezik.
Elképesztő – elrettentő? – befolyás, hatalom van tehát az alapító Mark Zuckerberg, illetve a cég menedzsmentjének a kezében, s a jelek szerint ezzel nemhogy tisztában vannak az érintettek, de megpróbálják maximálisan kiaknázni a közösségépítésben rejlő lehetőségeket. Zuckerberg már arról álmodozik a BBC szerint, hogy a Facebook bázisán televíziós csatornát indít, valamint érdeklődik az egészségbiztosítás iránt, de elérkezettnek látja az időt arra is, hogy politikai aktivitás része legyen a projektjének.
Mark Zuckerberg
Közösséget akarunk építeni, és még rengeteg a dolgunk – mondta az alapító a BBC szerint. Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján például óvatosabban kell kezelniük a gyűlöletbeszéd kategóriába tartozó, valamint a gyermekbántalmazással kapcsolatos bejegyzéseket, de az öngyilkos hajlamról árulkodó posztolókra is jobban kell figyelniük. Zuckerberg bejelentése szerint a Facebook 3000 embert vett fel, hogy figyeljék az ezekkel kapcsolatos hozzászólásokat.
Visszatérve a számokra: az amerikai tech-óriás profitja meghaladta a 3 milliárd dollárt az első negyedévben, ami 76 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához képest. A menedzsment ugyanakkor arra figyelmeztet, hogy nem tartható tovább a hirdetési bevételek dinamikus növekedése. Ebből folyik be az összes bevételük 51 százaléka, ami összegszerűen 7,9 milliárd dollárt jelentett a legutóbbi jelentés szerint. A lassulás oka az, hogy mostanra elértek a plafonig, több hirdetést már nem lehet a felhasználókra zúdítani.
mfor.hu