2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 200 millió forintra bírságolta az OTP Bankot a fogyasztók tisztességtelen befolyásolása miatt. Érdekes módon a GVH ismét a hitelkártya-hirdetésekért marasztalta el a pénzintézetet, amiért nagyjából egy éve már kiszabott 100 millió forintos bírságot – tudta meg a Napi Gazdaság. A korábbi bírság jogszerűségét az OTP vitatta, az ügyben a mai napig nem született jogerős bírósági döntés.

Az OTP Bank szerint meglepő, hogy a hivatal egy olyan ügyben indított teljesen új vizsgálatot, amely kérdésben korábban már döntést hozott, márpedig a közigazgatási eljárási törvény GVH-ra is vonatkozó szabályai szerint a hatóság által már érdemben elbírált ügyekben változatlan tényállás és jogi szabályozás mellett ugyanazon jog érvényesítésére irányuló eljárás nem indítható. A pénzintézet szerint a GVH eljárási hibát követett el, amikor nem utóvizsgálatban ellenőrizte a korábbi előírások teljesülését.

A bankban számos változtatást hajtottak végre a hitelkártyareklámokban annak ellenére is, hogy a versenyhivatali elvárások jó részét továbbra is vitatják. A közelmúltban a Nemzetközi Bankárképző konferenciáján ugyanakkor nemcsak az OTP, hanem más megbírságolt bankok is aggályaiknak adtak hangot a GVH eljárásával kapcsolatban: a hivatal időről időre olyan új elvárásokkal áll elő a reklámok tartalmával kapcsolatban, amelyekre a bankok nem tudnak felkészülni.

Korba Szabolcs, az OTP Bank jogi képviselője szerint a GVH a tárgyalás során kijelentette, hogy nem a bank teljes ügyfél-tájékoztatási gyakorlatát vizsgálja, hanem csak az egyes reklámokat. Emiatt döntése meghozatalakor a hitelintézeti törvénynek az ügyfél szerződéskötés előtti tájékoztatási kötelezettségét előíró passzusait nem vette figyelembe, holott a versenytörvény is a megtévesztést és nem a téves vagy hiányos reklámot tiltja, írja a Napi Gazdaság. 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!