A 2013-as EFFIE reklámhatékonysági versenyre, a magyar marketingkommunikációs szakma Oscarjára a K&H Csoport ebben az évben ismét benevezett. Az idén a 2012-es K&H olimpiai betét kampány került rövidlistára, amelyet a neves szakmai zsűri kiemelkedően magasan értékelt, és bronz EFFIE-vel jutalmazott.
"Ez a díj a nyolcadik EFFIE a sorban, amellyel büszkélkedhetünk, a második, amelyet megtakarítási kampányért kaptunk. 2012. a megtakarításokért folyó verseny éve volt újból, ugyanakkor az olimpia és a paralimpia éve is, hiszen Londonban rendezték meg az ötkarikás játékokat. A K&H 2012-ben a Magyar Olimpiai és Paralimpiai Csapat Pénzintézeteként támogatását kamatoztatva, K&H olimpiai betét kampányt indított, TV, online és mobilmegjelenésekkel" - mondta Horváth Magyary Nóra, a K&H Csoport kommunikációs igazgatója.
"2012 májusában az év sporteseménye közeledtével a K&H olimpiai betéttel olyan ajánlatot biztosítottunk, amely vonzó megtakarítási lehetőséget, magas kamatot kínált. Az olimpia jegyében Menő Manó természetesen sportolt, kalapácsvetőként tűnt fel. Gyakorlata olyan jól sikerült, hogy a kalapács egész Londonig elrepült, Menő Manót magával rántva, ahol végül a főhős egy angol palotaőr kezébe pottyant. Ez volt az első olyan kampányunk, amelyen a Roxer Springer & Jacoby Reklámügynökség dolgozott, számukra új kihívás volt Menő Manó karakterét megérteni, és egy reklámfilmbe átültetni. A reklámfilmet, a Menő Manó platform korábbi alkotásaihoz hasonlóan a jogtulajdonos olasz Quipos cég rajzolta, számukra új feladatot jelentetett, hogy a sztori mellé felismerhetően, de “Menő Manósan” meg kellett jeleníteni a londoni látványosságokat, szimbólumokat, figurákat.
A kampány elsődleges kommunikációs célja az üzenet spontán visszaidézésének legalább 10 százalékra történő növelése volt. A kampánycélt 40 százalékkal túlteljesítettük: a "magas kamat” üzenetet a reklámot látottak 14 százaléka idézte fel spontán módon. Másik kommunikációs célünk, miszerint megkülönböztetjük magunkat a konkurenciától is jelentős mértékben teljesült, a megkérdezettek 92 százaléka egyértelműen tudta a márkajelek nélküli reklámot a K&H-hoz kapcsolni. A kitűzött üzleti célt szintén jelentősen túlteljesítettünk, a kampány hatására az ügyfelek 30,2 milliárd forintot helyeztek el K&H olimpiai betétben” - részletezte a kampányt és eredményeit Horváth Magyary Nóra. "A hirdetéseket médiaügynökségi oldalról az OMD Hungary támogatta” - tette hozzá.
mfor.hu