2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Agresszív terjeszkedési stratégia mellett tette le a voksát a világ legnagyobb kávézólánca, a Starbucks. A társaság célja, hogy az egységek számát a jelenlegi 12,5 ezerről 40 ezerre növeljék.

A jelenlegi piacok mellett új régiókba is be kíván törni a Starbucks. A dinamikus növekedés fő célterületeiként a vezetés Közép-Amerikát és a Közel-Keletet jelölte meg, de a már most is jól lefedett észak-amerikai régióban is tovább növelnék a kávézóik számát.

A vállalat szerint azokon a piacokon, ahol bevezették a brandet, az eddigieknél kisebb üzletek nyitása sem kizárt, mivel a felmérések szerint az emberek a lakóhelyükhöz közel a lehető legrövidebb sorbanállás mellett is szívesen fogyasztják kávéjukat.

A cég jelenleg napi hat egységgel bővül világszerte, október elején adták át 12 440. kávézójukat, amelynek közel kétharmada saját tulajdonú, míg a maradék egyharmadot franchise-rendszerben működtetik. A végső cél a Starbucks számára ugyanakkor a 40 ezer üzlet, fektette le a stratégiát a menedzsment.

A túl gyors bővülés ugyanakkor veszélyekkel is járhat, figyelmeztet néhány szakértő, ez ugyanis gyakran a termékfejlesztés és a brandépítés rovására mehet. Hasonló történt a McDonalds-szal is, állítják a szakemberek, amely a 90-es évek dinamikus bővülését követően az ezredforduló után néhány nehéz évet hagyott maga mögött. A Starbucks ambíciózus terveit mindenesetre jól mutatja, hogy a hamburgeróriásnak jelenleg 30 ezer étterme van világszerte.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!