A vállalat szerint azokon a piacokon, ahol bevezették a brandet, az eddigieknél kisebb üzletek nyitása sem kizárt, mivel a felmérések szerint az emberek a lakóhelyükhöz közel a lehető legrövidebb sorbanállás mellett is szívesen fogyasztják kávéjukat.
A cég jelenleg napi hat egységgel bővül világszerte, október elején adták át 12 440. kávézójukat, amelynek közel kétharmada saját tulajdonú, míg a maradék egyharmadot franchise-rendszerben működtetik. A végső cél a Starbucks számára ugyanakkor a 40 ezer üzlet, fektette le a stratégiát a menedzsment.
A túl gyors bővülés ugyanakkor veszélyekkel is járhat, figyelmeztet néhány szakértő, ez ugyanis gyakran a termékfejlesztés és a brandépítés rovására mehet. Hasonló történt a McDonalds-szal is, állítják a szakemberek, amely a 90-es évek dinamikus bővülését követően az ezredforduló után néhány nehéz évet hagyott maga mögött. A Starbucks ambíciózus terveit mindenesetre jól mutatja, hogy a hamburgeróriásnak jelenleg 30 ezer étterme van világszerte.