A Millward Brown piackutató cég felmérése szerint, míg néhány éve a tizenévesek még megmosolyogták szüleiket, amikor azok a régi, szép időkről beszéltek, addig ma már utánnozzák őket. Ennek oka, hogy Európa-szerte hódít a retro-termékek divatja, amely természetesen elsősorban a ruházkodásnál kézzelfogható. A retro-érzés a tradícionális márkáknak kedvez, amelyek rá is erősítenek erre, hiszen mind több gyár dob piacra 70-es, 80-as éveket idéző dizájnnal termékeket.
A verseny során több, korábban erős márka helyzete ingott meg. A kutatók szerint csak azok a brandek tudnak tartósan a fiatalok kedvencei maradni, amelyek jó minőségűek, de a amelyekkel egyúttal egyéniségüket is ki tudják fejezni. Ennek egyik legjobb példája a Nokia, amely széles körben terjesztette el a cserélhető előlapokat és a letölthető csengőhangokat, így mindenki saját ízlése szerinti készüléket "állíthatott elő".
Nem véltelen lett a legerősebb márka a Nokia a most publikált felmérés szerint. A finn telefongyártót a Coca-Cola, a Sony és a Nike követi. A sportszergyártók egyébként meglehetősen ismertek és kedveltek a fiatalok körében, többségük nem ragaszkodik egyetlen márkához. A 25 legerősebb brand között ugyanis megtalálható az Adidas és a Puma is.
Az új fogyasztói generáció legkedveltebb söre a Heineken, a kedvenc farmermárkája pedig még mindig a Levi's. Ha autóra kell szavazni, akkor az európai fiatalok a BMW-t választják. Érdekes, emelik ki a kutatók, hogy a gépkocsik között egyértelmű a német gyártmányok dominanciája, a listán a Volkswagen, a Smart és a Mercedes is megelőzi a Minit és a Peugeot-ot.
A fiatalok alkoholból a Bacardi, az Absolut Vodka, és a Smirnoff márkákat emelték ki. A mobilszolgáltatók közül a Vodafon a kevencük, gyorsétteremből pedig a Mc Donald's a nyerő. Ha divatos ruhát szeretnének venni, akkor a Hennes and Mauritz vagy a Zara boltjait keresik fel.
(Menedzsment Fórum)
Kapcsolódó anyagok
A Ferrari volt a legtöbbet keresett márka
Magyar fogyasztók: a márka a mobilnál számít, a ruházkodásnál nem
Kedvenc márkák: Google, Apple és Mini
A Nokia, a Sony és a Coca-Cola a fiatalok kedvenc márkái
A márkatudatos európai fiatalok mobiltelefonból a Nokiát, sportcipőből pedig a Nike-t részesítik előnyben, derült ki egy 18 és 25 év közöttieket vizsgáló felmérésből.