2p

A márkatudatos európai fiatalok mobiltelefonból a Nokiát, sportcipőből pedig a Nike-t részesítik előnyben, derült ki egy 18 és 25 év közöttieket vizsgáló felmérésből.

A Millward Brown piackutató cég felmérése szerint, míg néhány éve a tizenévesek még megmosolyogták szüleiket, amikor azok a régi, szép időkről beszéltek, addig ma már utánnozzák őket. Ennek oka, hogy Európa-szerte hódít a retro-termékek divatja, amely természetesen elsősorban a ruházkodásnál kézzelfogható. A retro-érzés a tradícionális márkáknak kedvez, amelyek rá is erősítenek erre, hiszen mind több gyár dob piacra 70-es, 80-as éveket idéző dizájnnal termékeket.

A verseny során több, korábban erős márka helyzete ingott meg. A kutatók szerint csak azok a brandek tudnak tartósan a fiatalok kedvencei maradni, amelyek jó minőségűek, de a amelyekkel egyúttal egyéniségüket is ki tudják fejezni. Ennek egyik legjobb példája a Nokia, amely széles körben terjesztette el a cserélhető előlapokat és a letölthető csengőhangokat, így mindenki saját ízlése szerinti készüléket "állíthatott elő".

Nem véltelen lett a legerősebb márka a Nokia a most publikált felmérés szerint. A finn telefongyártót a Coca-Cola, a Sony és a Nike követi. A sportszergyártók egyébként meglehetősen ismertek és kedveltek a fiatalok körében, többségük nem ragaszkodik egyetlen márkához. A 25 legerősebb brand között ugyanis megtalálható az Adidas és a Puma is.

Az új fogyasztói generáció legkedveltebb söre a Heineken, a kedvenc farmermárkája pedig még mindig a Levi's. Ha autóra kell szavazni, akkor az európai fiatalok a BMW-t választják. Érdekes, emelik ki a kutatók, hogy a gépkocsik között egyértelmű a német gyártmányok dominanciája, a listán a Volkswagen, a Smart és a Mercedes is megelőzi a Minit és a Peugeot-ot.

A fiatalok alkoholból a Bacardi, az Absolut Vodka, és a Smirnoff márkákat emelték ki. A mobilszolgáltatók közül a Vodafon a kevencük, gyorsétteremből pedig a Mc Donald's a nyerő. Ha divatos ruhát szeretnének venni, akkor a Hennes and Mauritz vagy a Zara boltjait keresik fel.

(Menedzsment Fórum)

Kapcsolódó anyagok
A Ferrari volt a legtöbbet keresett márka
Magyar fogyasztók: a márka a mobilnál számít, a ruházkodásnál nem
Kedvenc márkák: Google, Apple és Mini

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!