3p

Az üzleti kategóriában a Rába, míg a fogyasztóiban a Pick nyerte el a Figyelő MagyarBrands díját. A kezdeményezés célja az volt, hogy felhívják a figyelmet a magyar termékekre, szolgáltatásokra.

Az elmúlt évtizedekben fokozatosan alakult át a vásárlók igénye és a külföldi termékek helyett ma már egyre szívesebben választják a magyar árukat. A fogyasztók, az általuk megvásárolt termékekkel hozzájárulnak a hazai vállalatok, és így Magyarország gazdaságának fejlődéséhez is. A MagyarBrands célja, olyan magyar vonatkozású márkák díjazása, amelyek a magyar vállalkozások méltó képviselői lehetnek hazánkon kívül is. A díjjal várhatóan a termékek megbízhatósága és elismertsége is növekszik a fogyasztók szemében.

A fogyasztói kategóriában a Figyelőben olvasható 50-es toplista vezetője a Pick, mely száz százalékig magyar tulajdonú, vezetésű, és kizárólag hazai munkaerőt foglalkoztató cég, ez azonban a Kalmopyrin és a Zwack Unicum kivételével az első tíz helyezett mindegyikére igaz. A győztes brand emellett széles körben ismert, jó hírű és kedvelt is: e tényezők emelték első helyre. A Gyulai az ismertségének köszönheti ezüstérmét, reputáció és kedveltség alapján a Herendi és a Zsolnay lett volna a második, illetve harmadik helyezett.

A kizárólag külföldi kézben lévő vállalatok márkái közül a Törley teljesített a legjobban: a hazai munkavállalók foglalkoztatása mellett a kedveltsége hozott számára pontokat. A sörök versenyét a Dreher nyerte, a Soproni viszont ismertségben több pontot kapott, és rávert az amúgy kedveltebb Borsodira és Arany Ászokra – holott utóbbiak több magyar felsővezetővel is büszkélkedhetnek. A lista nagy meglepetése, hogy sem a Sport szelet, sem a Pöttyös Túró Rudi nem került az első ötven közé. A Tibi a hazai menedzsment és a részben magyar tulajdonos miatt került a listára.

Az üzleti márkák 25 tagú rangsorának első helyét a nem száz százalékban hazai tulajdonban lévő, ám magyar munkaerőt és menedzsmentet foglalkoztató Rába nyerte, mely a hetekben elnyerte Figyelő TOP 200 "Az év legeredményesebb magyar vállalata” díjat is. A járműipari cég elsősorban az identitás, ismertség és jó hírnév kritériumokra kapott magas pontszám alapján végzett az élen. A reputáció tekintetében a NavNGo teljesített a legjobban, míg a lista vezető márkái közül a Richter. A jelentős külföldi tulajdonú cégek márkái közül „legmagasabbra” az Egis és az Ajka Kristály jutottak – ismertségüknek, jó hírnevüknek és identitásuknak köszönhetően.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!