A Toyota szóvivőjének szerdai bejelentése szerint a kérdésese modellekből Japánon kívül Európában, az Egyesült Államokban és Kínában adtak el. Az érintett típusok az LS460, az LS460L, valamint két hibrid modell, az LS600h és az LS600hL. Tavaly a Toyota több mint 8 millió autóját hívta vissza világszerte.
Kedden a cég 16,4 millió dolláros bírságot fizetett ki az Egyesült Államokban, az amerikai piacfelügyelet azon vádjai miatt, hogy nem értesítette az előírt módon a hatóságokat egy ismert biztonsági problémáról, ezzel törvényt sértett, veszélybe sodorva a fogyasztókat.
A tömeges visszahívások ellenére a cég pozitív eredménnyel zárta a márciussal véget ért üzleti évét, bár egy évvel korábban még veszteséges volt. Az üzemi eredmény 147,5 milliárd jen volt a 2009/2010-es üzleti évben. Egy évvel korábban 461 milliárd jen veszteséget szenvedett el a társaság. Az adózott nyereség 209,46 milliárd jen, az árbevétel pedig 18,95 ezer milliárd jen volt 2009/2010-ben.
A Toyota februárban még azt valószínűsítette, hogy veszteséggel zárja az évet, a meghibásodásokból fakadó költségek azonban egyelőre nem rontották a mérleget. A cég megőrizte vezető pozícióját számos piacon, így például hazájában, Japánban továbbra is a Prius a legkelendőbb modell. A társaság várakozásai szerint a jelenlegi, 2011 márciusáig tartó üzleti évben 7,290 millióra nő az értékesítés, az üzemi eredmény pedig 280 milliárd jen lesz.
MTI/Menedzsment Fórum