3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Jóllehet az üzemek bezárása szinte naponta tizedeli az utazóközönséget, a dunántúli Volán-társaságok forgalma a legtöbb helyen egyelőre a vártnál kisebb mértékben csökkent. Ezért főleg a vasútnak tartoznak köszönettel: az alacsony színvonalú szolgáltatások, a sztrájkok vagy műszaki okok miatt kiszámíthatatlan vasúti menetrend a közutakra terelik az utazókat, írja a Napi Gazdaság.

A pécsi vagy a kaposvári közgyűlés napirendjén rendszeresen szerepel a vasúti közlekedés ellehetetlenülése, de a fővárosból a Balatonra igyekvők is egyre többet mérgelődnek. A térség busztársaságai évek óta igyekeznek kihasználni a MÁV gyengülő teljesítményét, más kérdés, hogy finanszírozási okok miatt ez nem mindig könnyű. A pécsi székhelyű Pannon Volán, illetve a Kapos Volán például járatsűrítésekkel és útvonal-módosításokkal reagált arra, hogy egyes dél-somogyi, illetve dél-baranyai térségekben nemrég megszüntették a vonatközlekedést, de mindkét társaság igyekszik több budapesti és balatoni járatot is indítani. (Anyagi szempontból kifizetődő olyan buszra felszállni például Kaposváron, amellyel szinte az összes északkelet-somogyi falucska alaposan megismerhető, mire Siófokra ér.)

A Balaton, a Somló és az Alba Volánnál is állítják: minden vasúti sztrájk hoz a konyhára és az utasok néhány százaléka nem is tér vissza a MÁV-hoz. A lehetőségeket még jobban ki lehetne használni, ám az utaslétszám a válság beköszönte óta egyre kiszámíthatatlanabb, ráadásul kisebb lett az igény a különjáratokra, illetve munkásszállításra, amiből a menetrend szerinti közlekedést is finanszírozni lehetne. A dunántúli Volán-cégek felmérése szerint lassan, de folyamatosan nő azok száma, akik a tömegközlekedésről a saját járműre térnek át, az interneten pedig rendszeresek az olyan felhívások, amelyekben például budapesti utazáshoz társakat keresnek. (Ha Szombathelyen vagy Zalaegerszegen akár másodmagával ül a kocsiba, akkor nemcsak kényelmesebben, hanem olcsóbban is utazhat, mint ha tömegközlekedési eszközt választana.)

A hiányosságokat mindinkább kihasználják a személyszállító kisvállalkozók is. A legtöbb dunántúli nagyvárosban működnek olyan 6-8 személyes iránytaxik, amelyek naponta közlekednek a fővárosba, sőt már Pécs és Győr között, valamint a Balatonra is van ilyen járat. Tarifájuk általában nem magasabb az első osztályú vonatjegynél, és mivel házhoz viszik az utast, a helyi közlekedés költsége is megspórolható. Bérci Tamás zalaegerszegi taxis például három éve egy kocsival kezdett a fővárosba járni, ma már három autóval teszi ezt, melyek a nyugat-balatoni térség igényeit is igyekeznek kielégíteni. Többtucatnyi olyan törzsutasuk is van, akik például a balatoni vagy a hévízi szállodákból mennek a bécsi vagy a budapesti repülőtérre (vagy fordítva). A nyári főszezonban egy nyitott mikrobusszal is indítanak járatot a Balaton körül, illetve a térség gyógyfürdőibe, írja a Napi Gazdaság.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!