A nyugat-európai repülőgépgyártó rendelésállománya 12,9 milliárd dollárral bővült a bemutató hét napja alatt. A 127 repülőgépből 58-ra megkötötték a szerződést, 69-ről pedig úgynevezett egyetértési megállapodást (Memoranda of Undrstanding, MoU) írtak alá.
A megkötött szerződések értéke 6,4 milliárd dollár. A vásárlók jellemzően közel-keleti és ázsiai légitársaságok, amelyek a világgazdasági válság ellenére terjeszkednek. A legnagyobb megrendelést a Qatar Airways adta le, a társaság 24 gépet vásárol az A320 család típusaiból. A partnerek között egy magán vásárló volt, ő egy Airbus Corporate Jet (ACJ) A320 Prestige típusú luxusrepülőt rendelt a 48. Párizs-Le Bourget-i Nemzetközi Légi- és Űrszalonon.
Az egyetértési megállapodásokba foglalt rendelések értéke 6,5 milliárd dollár. Ebben a kategóriában az első a Wizz Air diszkont légitársaság, amely 50 darab A320-as megrendeléséről írt alá megállapodást, listaáron 3,8 milliárd dollár értékben.
A gazdasági válság megrendítette a légi közlekedési ágazatot. A Nemzetközi Légiforgalmi Szövetség (IATA) becslése szerint a világ légitársaságainak vesztesége idén elérheti a 9 milliárd dollárt. A gyártók is küszködnek. Az Airbus-anyavállalat EADS nyeresége 40 százalékkal csökkent az idei első negyedévben. A legnagyobb európai repülőgépgyártó amerikai vetélytársa, a Boeing 50 százalékos profitcsökkenést szenvedett el.
MTI/Menedzsment Fórum