3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A kis cégek működését nem csak pénzügyi szolgáltatásokkal támogathatja egy bank, hanem olyan kezdeményezésekkel is, amelyek segítenek az üzlet fejlődésében, akár épp a külpiacok felé nyitásban. Erdei Zsuzsa, a Budapest Bank kisvállalkozói üzletágának vezetője osztotta meg velünk meglátásait.

Hogyan látja a kisvállalkozások helyzetét?
Kétségtelen, hogy a magyar gazdaság teljesítményét nagyban befolyásolja a kisvállalkozások eredményessége. Ez egyébként nagyon heterogén szegmens, főleg a szolgáltatások dominálnak, ezen kívül az építőipar, a kiskereskedelem és a vendéglátás jellemző még, de előfordul közöttük a feldolgozó ipari cég is. Elsősorban, mint a nagyobb cégek beszállítói jelennek meg. Közülük általában körülbelül 10-ből egy cég képes kinőni a kisvállalkozói kategóriából. Jellemzően kezdettől fogva lehet látni, hogy kik lesznek ezek: ők azok, akik már az induláskor berobbannak, aztán pedig folyamatos, erőteljes növekedést produkálnak.

Mik a Budapest Bank fő stratégiai céljai a kisvállalkozási szegmensben?
Mi 10 évvel ezelőtt kezdtünk intenzíven foglalkozni ezzel az ügyfélkörrel, azóta pedig évről évre dinamikusan növekedtünk. Az Opten adatai alapján több mint 9% a számlavezetésben a piaci részesedésünk, és ez folyamatosan növekszik. A finanszírozásukban is nagyon aktívak vagyunk: 2016. első félévében a kisvállalkozói hitelállományunkat 12%-kal növeltük az előző év azonos időszakához képest. Ügyfeleink körében nagyon népszerűek a saját szolgáltatásaink, ugyanakkor a kisebb ügyfeleink számára is elérhető nálunk az MNB Növekedési Hitelprogramja (NHP), amelynek keretében 2016. január 1. és június 30. között közel fél milliárd forintot folyósítottunk a szegmens számára, átlagosan 11,5 millió forintos hitelösszeggel.

A jó eredményhez bizonyára hozzájárult az ügyfélkör bővítése is. A piaci versenyben hogyan lehet új ügyfelekre szert tenni?
Mi igyekszünk olyan konstrukciókat is kidolgozni, amelyek kiemelnek minek a versenytársaink közül – ilyen például az Üzletélénkítő kölcsönünk * is. Ezen felül pedig már régen felismertük, hogy egy bank feladata nem csupán az, hogy megfelelő termékeket biztosítson, hanem túlmutat azon. Célunk, hogy ne csak finanszírozói partnerként gondoljanak ránk, hanem a különböző szolgáltatásaink révén, szakértői tanácsadásunkkal hozzájárulhassunk a kisvállalkozások növekedéséhez. Hasonló hozzáadott értéket képvisel Google-lel közösen indított „A Világ a Piacom” program, melynek keretében nemcsak a már exporttevékenységet folytató hazai kis- és középvállalkozásokat, hanem azokat is segíthetjük üzleti céljaik elérésében, akik még csak fontolgatják a külpiacra lépést.

*A jelen kereskedelmi kommunikációban közölt információ nem minősül a 2013. évi V. törvény 6:64. §-a szerinti ajánlattételnek, az kizárólag tájékoztató jellegű és a teljesség igénye nélkül a termék egyes jellemzőit tartalmazza! A Budapest Bank Zrt. kötelezettségvállalása minden esetben egyedi hitelbírálat függvénye! További díjakat, az igénylés és a szolgáltatás részletes feltételeit bankfiókjainkban, vagy a www.budapestbank.hu internetes oldalon ismerhetik meg.

(X)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!