Nagy-Britanniában a háztartások majdnem 80 százaléka fizetett elő digitális televízióra, s az ország így messze az első e téren Európában. A második Svédország 53,3, a harmadik Finnország 52,7 százalékos penetrációval. A top 10-et Norvégia zárja 37,3 százalékkal - írja az eMarketer.
A digitális televíziózás különböző fajtái különböző mértékben fejlődnek az egyes országokban, ebből is adódik a penetráció ilyen mértékű eltérése. Az Egyesült Királyságban kábelen, műholdról és földi elosztókon keresztül is elérhető a szolgáltatás. Az Informa szerint 2011-re a digitális tévészolgáltatásra előfizetett brit háztartások 40 százaléka a széles körben elérhető földi műsorszórás révén jut majd hozzá az adáshoz, míg ez az arány Németországban például csak 8 százalékos.
Az internetes televíziózás (Internet Protocol Television, IPTV) is különböző mértékben fejődik az egyes országokban. Öt év múlva Franciaországban például az előfizetők 15 százaléka IPTV formájában fog hozzájutni a digitális adásokhoz, míg Nagy-Britanniában csupán 5 százalék fogja kedvenc műsorait az interneten figyelemmel kísérni.