2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az uniós csatlakozás évében emelkedni fog a reklámokra fordított költség, amely elsősorban az országos lefedettségű televíziók és kábelcsatornák hirdetési büdzséit növeli majd meg – jelentette a Világgazdaság a MediaLab által nemrég publikált tanulmányra hivatkozva.

Az elemzés az országos műsorszolgáltatóknál (RTL Klub, TV2, MTV) 16 %-os, a kábeltelevízióknál 20%-os reklámbevétel-növekedést prognosztizál a 2004-es évre.
A növekedés oka az, hogy a csatlakozás miatt számos termékkategória az eddigieknél nagyobb mértékben fog hirdetni. A hirdetési piac 70 százalékát adó 10 legnagyobb szektor közül az élelmiszer-ipari vállalkozások, a biztosítók, a pénzügyi szolgáltatók és a gyógyhatású készítmények gyártói fogják a legnagyobb reklámköltséggel támogatni márkáikat. Ezen belül a magyar hirdetők által generált büdzsénövekedés várhatóan 10 százalék alatt fog maradni.
Bár a következő évben tovább növekszik a tévénézettség, hosszabb távon már csökkenés várható: a mediterrán típusú piacról egyre inkább a germán irányába mozdul el a hazai szintér. Előbbin a televízió a domináns, utóbbin a napilapok és a magazinok játszanak meghatározó szerepet. Az elmozdulást már most jelzi, hogy nálunk a két országos kereskedelmi csatorna évente 1-2 százalékot veszít közönségrészesedéséből. A tendencia azt mutatja: a nézői kiáramlás folyamatos. A kábelcsatornák hirdetői bizalmát viszont erősítheti, hogy az országos csatornáktól elforduló nézők a tematikus kábeltévékhez pártolnak át.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!