Az elemzés az országos műsorszolgáltatóknál (RTL Klub, TV2, MTV) 16 %-os, a kábeltelevízióknál 20%-os reklámbevétel-növekedést prognosztizál a 2004-es évre.
A növekedés oka az, hogy a csatlakozás miatt számos termékkategória az eddigieknél nagyobb mértékben fog hirdetni. A hirdetési piac 70 százalékát adó 10 legnagyobb szektor közül az élelmiszer-ipari vállalkozások, a biztosítók, a pénzügyi szolgáltatók és a gyógyhatású készítmények gyártói fogják a legnagyobb reklámköltséggel támogatni márkáikat. Ezen belül a magyar hirdetők által generált büdzsénövekedés várhatóan 10 százalék alatt fog maradni.
Bár a következő évben tovább növekszik a tévénézettség, hosszabb távon már csökkenés várható: a mediterrán típusú piacról egyre inkább a germán irányába mozdul el a hazai szintér. Előbbin a televízió a domináns, utóbbin a napilapok és a magazinok játszanak meghatározó szerepet. Az elmozdulást már most jelzi, hogy nálunk a két országos kereskedelmi csatorna évente 1-2 százalékot veszít közönségrészesedéséből. A tendencia azt mutatja: a nézői kiáramlás folyamatos. A kábelcsatornák hirdetői bizalmát viszont erősítheti, hogy az országos csatornáktól elforduló nézők a tematikus kábeltévékhez pártolnak át.
A csatlakozás növelni fogja a tévék reklámbüdzséjét
Az uniós csatlakozás évében emelkedni fog a reklámokra fordított költség, amely elsősorban az országos lefedettségű televíziók és kábelcsatornák hirdetési büdzséit növeli majd meg – jelentette a Világgazdaság a MediaLab által nemrég publikált tanulmányra hivatkozva.