2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Réspiacot vél felfedezni a reklámszakma és a kereskedők az alacsony jövedelmű fogyasztókban. A vastag pénztárcájú vásárlók után jönnek a szegényeknek szóló hirdetések.

Az európai fülnek szokatlanul csenghet, de a tengeren túlon már nemcsak az utolsó divatirányzatot is megfizetni képes réteget kívánják kiszolgálni a vállalatok. A Procter & Gamble tavaly év végén két terméket is piacra dobott, amely kifejezetten az árérzékeny vevőknek szól (Bounty Basic, Charmin Basic), egy ruhalánc pedig idén rukkol ki egy kevésbé tehetős szegmensnek szánt márkával.

Az áruházláncok közül akad, amely korábban eszmélt: így a Wal-Mart vagy a 99 Cents Only (a hazai 100 forintos boltok megfelelője) már busás haszonra tett szert, de egyre több pénzügyi szolgáltató- és telekom vállalat is belátja, az alacsony jövedelműekre is lehet üzletet alapozni. A réteg pedig jóval inkább márkahűnek bizonyul, mint a tehetősebbek, állítja az AdAge.

A feltöltős telefon is nekik készült

Szakértők szerint nem újkeletű a trend, már a 90-es években megjelentek a feltöltős mobiltelefonok, amelyek kifejezetten azért terjedtek el, mert használója hitelképtelensége miatt nem jutott volna "normális" telefonhoz. De más területeken is megfigyelték a kutatók, hogy hajlandók a fogyasztók bizonyos szolgáltatásokért azelőtt fizetni, hogy igénybe vennék azt.

A kilencvenes évek végén - ugyancsak az USA-ban - terjedtek el azok a bankkártyák, amelyeket a bankszámlával nem rendelkezők mintegy 20 milliós ügyfélrétegének szántak a pénzintézetek. Körülbelül ennyire taksálják azt a főként bevándorlókból álló réteget, amely alacsony jövedelme miatt korábban elkerülte a bankok figyelmét. Ezek a vásárlók hónapról hónapra élnek fizetési csekkjeikből, s a zsíros jutalékok miatt messziről elkerülik a bankokat. "Fizetés és egyéb állami juttatás címén viszont évente mintegy 27 ezer dollárhoz jutnak" - fogalmazott a Green Dot nevű társaság vezetője. A vállalat a múlt évben mintegy másfél millió kártyát biztosított az eddig mostohán kezelt ügyfélkörnek.

A fogyasztói réteg nem kerüli el a hirdetők figyelmét sem, mivel az alacsony jövedelműek között jóval több olyan akad, aki pizzát rendel vacsorára és nyomon követi a sporteseményeket. Ezért a kártyákat, amelyek kezelési költsége valamivel kevesebb, mintha pénzutalványt használna a fogyasztó, kiskereskedők mellett élelmiszer áruházak is forgalmazzák.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!