3p

A magyar vállalatok elsősorban diszkréciót és profizmust várnak el főbankjuktól, s ha ez megvan, többségük nem is gondol arra, hogy másik pénzintézetet válasszon, derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet 2005-ös GPASZ jelentéséből. Az mfor.hu Heti Diagram sorozatának legújabb része.

A több mint ezer magyar vállalkozás körében végzett felmérés eredményeinek ismeretében elmondható: a hazai cégek több mint kilencven százaléka elégedett főbankjával, s csupán 3 százalék azok aránya, akik egyáltalán nincsenek megelégedve elsőszámú pénzintézetük szolgáltatásaival. Ennek megfelelően többségben vannak azon társaságok, amelyek egyáltalán nem tervezik, hogy főbankot váltsanak (86 százalék), s mindössze 10 százalék azok aránya, akik cserét fontolgatnak.

Gyakorlatilag minden vállalkozás használja a forintfolyószámla szolgáltatásokat, viszont az e-banking megoldásokat más pénzintézetnél továbbra is kevesen, mindössze 6,6 százalékban, míg főbankjuknál 43,6 százalékban veszik igénybe. Deviza folyószámlával a vizsgálatba bevont cégek 37,7 százaléka rendelkezik saját főbankjánál, illetve más banknál.

A következő két évben azon vállalkozások közül, amelyek új termék igénybevételét tervezik, 10 százalék szándékozik ügyei intézéséhez a telefonbankot, illetve az internetet igénybe venni, s ugyanennyien kívánnak devizaszámlát nyitni.

A vállalati ügyfelek alig több mint fele érzi teljes mértékben úgy, hogy bankja precíz a megbízások feldolgozásában és nem követ el hibákat. Ugyanakkor mindössze negyedük van meggyőződve arról, hogy kedvező betéti kamatokat kap.

A jó együttműködés fenntartásában a diszkréció a legfontosabb szempont: a válaszadók mintegy 87,5 százalékát e feltételnek a hiánya zavarná a legjobban. 55 százalék nyilatkozott úgy, hogy bankot váltana, ha ez a mulasztás gyakran megismétlődne. Azt, hogy a magyar vállalatok nagy része alapvetően elégedett bankjával, mi sem bizonyítja jobban, mint hogy a megkérdezett cégek több mint 60 százaléka alapítása óta egyszer sem váltott pénzintézetet, s mindössze egy százalék azok aránya, amelyek több mint három alkalommal cserélték le pénzintézetüket.

Hazánkban a társaságok majdnem 60 százaléka egyáltalán nem vesz fel hitelt. A válaszadó vállalatok mindössze egynegyede folyamodott hitelért azt követően, hogy egy bank megkereste ajánlatával. Figyelemre méltó, hogy a vizsgálatba bevont cégek 85 százaléka egyáltalán nem rendelkezik vállalkozói hitelkártyával. A Széchenyi kártyát ennek ellenére a legnépszerűbb megoldásnak nevezhetjük, hiszen a társaságok közel 9 százaléka használja.

GfK Hungária Piackutató Intézet

Kapcsolódó anyagok:
A dráguló energiavásárlás hatott a hazai importra Államháztartási hiány: hogyan is állunk valójában? Hazai gazdasági növekedés: lassuló ütem, javuló szerkezet Túlkínálat jellemzi a hazai irodapiacot Olajpiac: pazarló államok, szédítő árkülönbségek

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!