A több mint ezer magyar vállalkozás körében végzett felmérés eredményeinek ismeretében elmondható: a hazai cégek több mint kilencven százaléka elégedett főbankjával, s csupán 3 százalék azok aránya, akik egyáltalán nincsenek megelégedve elsőszámú pénzintézetük szolgáltatásaival. Ennek megfelelően többségben vannak azon társaságok, amelyek egyáltalán nem tervezik, hogy főbankot váltsanak (86 százalék), s mindössze 10 százalék azok aránya, akik cserét fontolgatnak.
Gyakorlatilag minden vállalkozás használja a forintfolyószámla szolgáltatásokat, viszont az e-banking megoldásokat más pénzintézetnél továbbra is kevesen, mindössze 6,6 százalékban, míg főbankjuknál 43,6 százalékban veszik igénybe. Deviza folyószámlával a vizsgálatba bevont cégek 37,7 százaléka rendelkezik saját főbankjánál, illetve más banknál.
A következő két évben azon vállalkozások közül, amelyek új termék igénybevételét tervezik, 10 százalék szándékozik ügyei intézéséhez a telefonbankot, illetve az internetet igénybe venni, s ugyanennyien kívánnak devizaszámlát nyitni.
A vállalati ügyfelek alig több mint fele érzi teljes mértékben úgy, hogy bankja precíz a megbízások feldolgozásában és nem követ el hibákat. Ugyanakkor mindössze negyedük van meggyőződve arról, hogy kedvező betéti kamatokat kap.
A jó együttműködés fenntartásában a diszkréció a legfontosabb szempont: a válaszadók mintegy 87,5 százalékát e feltételnek a hiánya zavarná a legjobban. 55 százalék nyilatkozott úgy, hogy bankot váltana, ha ez a mulasztás gyakran megismétlődne. Azt, hogy a magyar vállalatok nagy része alapvetően elégedett bankjával, mi sem bizonyítja jobban, mint hogy a megkérdezett cégek több mint 60 százaléka alapítása óta egyszer sem váltott pénzintézetet, s mindössze egy százalék azok aránya, amelyek több mint három alkalommal cserélték le pénzintézetüket.
Hazánkban a társaságok majdnem 60 százaléka egyáltalán nem vesz fel hitelt. A válaszadó vállalatok mindössze egynegyede folyamodott hitelért azt követően, hogy egy bank megkereste ajánlatával. Figyelemre méltó, hogy a vizsgálatba bevont cégek 85 százaléka egyáltalán nem rendelkezik vállalkozói hitelkártyával. A Széchenyi kártyát ennek ellenére a legnépszerűbb megoldásnak nevezhetjük, hiszen a társaságok közel 9 százaléka használja.
GfK Hungária Piackutató IntézetKapcsolódó anyagok:
A dráguló energiavásárlás hatott a hazai importra Államháztartási hiány: hogyan is állunk valójában? Hazai gazdasági növekedés: lassuló ütem, javuló szerkezet Túlkínálat jellemzi a hazai irodapiacot Olajpiac: pazarló államok, szédítő árkülönbségek