A változások egyik kiváltó oka a lakossági jövedelmek várható csökkenése lehet, amely a családi kiadások emelkedésével párosulhat. A hazai gyártók minőségi (prémium) márkái előreláthatólag megőrzik piaci szerepüket, de ezzel párhuzamosan a bizonytalan eredetű, olcsó "no name" termékek importja és a kereskedelmi láncok szintén alacsony árfekvésű, saját márkás gyümölcslevei is jelentős teret hódíthatnak. A "no name" áruk behozatala tavaly már elérte a 9-10 százalékot, az üzletláncok részesedése pedig 20 százalék körüli volt. A prémium márkák 50-55 százalékot birtokoltak a 260 millió literes piacon.
A lengyel Maspex Wadovice csoport tulajdonában lévő MO 8,3 százalékos részesedéssel a negyedik helyet foglalja el a magyar gyümölcslépiacon a Sió-Eckes, a Rauch és a Coca-Cola mögött. A társaságnak az instant termékek (kapucsínó, tea, kávékrémpor) forgalmazásában is meghatározó pozíciói vannak, és tavaly január óta átvette az Apenta ásványvíz értékesítését is a német Franken Brunner GmbH-tól. Az MO az idén energetikai fejlesztéseket, új logisztikai beruházást, feldolgozókapacitás-bővítést és egyéb korszerűsítéseket tervez, amelyek értéke meghaladhatja az egymilliárd forintot, számol be a Világgazdaság.