Az SCEC a gyermekek reklámokkal történő kizsákmányolása ellen küzdő szervezet, melynek célja a gyermekek egészségének és jólétének védelme. A szervezet szívósan küzd az iskolák szabad zónává nyilvánítása mellett, s felmérésekkel próbálják igazolni a reklámok pszichológiai és egészségügyi következményeit. Szeretnék felszámolni a 8 évesnél fiatalabbaknak szóló hirdetéseket, s kérvényezik különféle gyakorlatok bevezetését is a gyermek reklámokkal kapcsolatban. A legtöbb hirdető azonban úgy érzi, hogy éppen elég tájékoztató áll rendelkezésükre ebben a témakörben ahhoz, hogy az iparág tisztességes jellege megmaradjon.
A gyermekreklámokkal kapcsolatos osztály kiadványa szigorú megkötések mellett engedélyezi a hirdetéseket, amik nem lehetnek félrevezetőek a termék használatával kapcsolatban, s tilos a gyermeki fantáziára alapuló hirdetés is.
Az ellenvélemények között gyakran szerepel az az érv, hogy a reklámokkal a fiatalok önbecsülése jelentősen befolyásolható, főként az alacsony jövedelmű családok körében. A reklámozók pontosan tudják, hogyan szólítsák meg a fiatalokat, hogy célhoz érjenek. A felnőttek, a szülők felelőssége óriási ebben a kérdésben, hiszen a reklámok nagy része a televízión keresztül jut el a tinikhez. Nekik kell több figyelmet szentelniük arra, gyermekük mit néz és milyen gyakorisággal teszi azt. A szakértők szerint a legnagyobb probléma abban rejlik, hogy a reklámozók a gyermekek kizsákmányolásakor a sebezhetőségre apellálnak, s egyetlen motivációjuk az önzés.
Egy amerikai felmérés szerint a 3 éves korú gyermekek közül minden ötödik gyerek adott termék esetén ragaszkodik egy bizonyos márkához, s befolyásolja a szülőt annak megvásárlására. Az idősebbeknél ez a kör jóval nagyobb. A 12-19 közötti korosztály a tavalyi évben 155 milliárd dollárt költött zsebpénzéből különféle termékekre, ami jelentős emelkedés a négy évvel korábbi 63 milliárd dollárhoz képest. A '60-as években a gyermekek befolyására történt vásárlások összege még alig érte el az 5 milliárd dollárt, s az elmúlt 25 év alatt mindez megtízszereződött.
A mai kor gyermeke félelmetes mennyiségű információhoz jut különböző csatornákon keresztül, elméje néhány évtizeddel korábbi társaihoz képest fejlettebb. A reklámozók mindezzel tisztában vannak és ki is használják a lehetőségeket. Ma negatív utópia, holnap lehet hogy valóság lesz a 2 évesnél fiatalabbak reklámokkal történő befolyásolása, hogy időben megszülessen a márkához hű vásárló.
A gyermekekre fókuszálhatnak az etikátlan hirdetők
A kritikusok szerint a reklámozóknak be kellene fejezni a fiatalok kizsákmányolását, s a gyermekek telhetetlen fogyasztóvá formálását.