3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A vállalatok a termékkel ma életstílust, mítoszt, spirituális tartalmat adnak el, a fogyasztó identitásával, hiedelmeivel, érzéseivel kommunikálnak. A részvénnyel jövőbeli perspektívát értékesítenek, és itt a befektetők elvárásaival lépnek kapcsolatba. Ezek viszont nem dolgokhoz kötött értékek, hanem ingatag értékviszonyok: a változó vásárlói szokások és a hullámzó befektetői bizalom leképeződései. Mi biztosítja hát a termékek árának és a vállalatok értékének stabilitását az új gazdaságban?

Fennálló veszély viszont, hogy a nagy világmárkák stratégiájukba integrálják a közoktatást. Nemcsak az agyelszívás miatt, hanem azért is, hogy felkeltsék a jövőbeli fogyasztók igényeit, kondicionálják őket az új termékek befogadására, az új technikai eszközök használatára. Már említett könyvében Naomi Klein éppen az amerikai iskolák és egyetemek világmárkákkal kötött szponzorációs megállapodásait találta a fiatalkorban kezdődő marketingagymosás legkritikusabb területének. Fő üzenete az, amit Oliviero Toscani is mond: „teljesíthetetlen vágyakat ébresztenek, valójában célt tévesztenek, rosszkedvű embereket hoznak létre”.

A 4E jegyében

A legújabb marketing-szakirodalom szerint viszont a 80-as években született generáció és a pusztán materiális életmód átgondolásához eljutó negyvenesek–ötvenesek új válaszokat adnak a nyugati fogyasztói társadalom által okozott globális problémákra. Új értékpreferenciáik érvényesítésével pedig megváltoztathatják a termelés folyamatait, a fogyasztói társadalom árukínálatának összetételét.

Fogyasztói értékpreferenciáikban a 4E fog érvényesülni. A természeti környezet (Environment) iránti érzékenység, a nevelés, az oktatás (Education) fontosságának felismerése, a társadalom más tagjaival való együttérzés, megértés (Empathy), a hedonizmus, a mértéktelen fogyasztás, a “szerzés” kultúrájának leépítése, és az erkölcsi értékek (Ethics), emberibb viselkedésminták visszaállítása, erősítése.

Valószínűnek tűnik, hogy azok a gyártók lesznek képesek a jövőben magas hozzáadott értéket realizálni, amelyek ennek az értékrendnek az alapján vezénylik innovációjukat, termelésüket, árképzésüket, értékesítésüket és kommunikációjukat. A rövid távra szóló, vásárlást előmozdító marketing egyre erősebben eltolódik a társadalmi célú kommunikáció (TCK) felé, amely gondolati mintákra hat, nem csak az egyszeri vásárlásra koncentrál: a fogyasztói szokásokat hosszabb távon befolyásoló döntés meghozatalára bírja rá a vásárlót. Ezen a szinten a fogyasztói hűség is nagyobb szerepet játszik, ami kiszámíthatóbb eladásokat, biztonságosabb, kalkulálhatóbb működést eredményezhet, és végső soron a vállalat befektetői megítélésére is pozitívan hathat.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!