2p

Mi tart fenn egy brandet, amikor viharos események zajlanak körülötte? A PR tevékenység egyik lényeges eleme a folyamatos munka, és a közösségi célokért való áldozathozatal.

Jótékonykodás versus rossz üzleti eredmények

A közösségi célokat szolgáló lépések akkor segíthetnek leginkább a társaságoknak, ha az üzleti sikerek elmaradnak. Marconi szerint ilyenkor a 'nem jól gazdálkodó cég, de jó cég' arculat alakul ki a vállalatról, amely merőben eltér a 'rossz cég' imázstól.

Példaként említhető a Ford, mely sok újság szalagcímében szerepelt az elmúlt időszakban kiábrándító eredményeivel. Azonban a Fordról kialakult képhez hozzátartozik számos pozitív elem, mely segít megtartani a vásárlók bizalmát.
Ilyen a Ford Freedom Award, melyet évente az afro-amerikaiak jogaiért küzdő aktivistáknak ad ki az autógyártó cég. A művészetet és az oktatást támogatja emellett az Egyesült Államokban a Ford Foundation. 'Ez nem egy rossz vállalat' - sugallják a karitatív akciók a cégről, miközben annak gazdasági mutatói nem támasztanák mindezt alá.

Jótékonykodás versus gazdasági visszaélések

Mi történik akkor, ha nyilvánvalóan hibákat, vagy akár törvénytelenségeket követ el egy cég vezetése? A kifogásolható lépéseket követően ki kell buktatni valakit, szögezi le a szakértő. Így történt Martha Stewart esetében is, akitől elhatárolódott cége, miután kiderült, hogy az általa vezetett lakberendezési vállalatbirodalom megtévesztette a részvényeseket. Meg kell nevezni mindazokat a nyilvánosság előtt, akik hibáztak, és elismerni az elkövetett vétségeket. Ezáltal még a botrányos ügyekből is aránylag tisztán, de legalábbis a szebb jövő reményével léphet ki a cég.

Marconi szerint ilyenkor a vásárlók és ügyfelek így vélekednek: 'Ez egy jó cég, jó termékeket gyárt, jól dolgoznak, akiket alkalmaz, támogatja az AIDS elleni küzdelmet, de egyesek törvénytelenségeket követtek el az irányítói posztokon. De azoktól már megszabadultak.'

A jótékonysági és közösségi célú lépések nagyban alátámasztják a vállalat hitelességét. Az üzleti élet szereplői tudják ezt, és egyre inkább alkalmazzák a cégarculatot előnyössé varázsoló fogásokat.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!