A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége közleményében példaként az Electro World Magyarország Kft. üzleteit említi: itt történt meg az, hogy egyes termékek tájékoztatóján az szerepelt, hogy a gyártó 3 év jótállást vállalt az árura, a cég által kiállított jótállási jegyen viszont már csak 1 év szerepelt. A reklamációra a cég azt válaszolta, hogy a termék dobozán magyarul nem volt feltüntetve jótállási idő, és itthon csak egy évig kötelező azt vállalni.
A szövetség tapasztalatai szerint nem csak az Electro Worldben fordulnak elő hasonló esetek.
Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló kormányrendelet értelmében a jótállás időtartama egy év, amely a termék átadásával, vagy az üzembe helyezés napjával kezdődik. Azonban ha a gyártó a fogyasztási cikkre a rendeletben foglaltaknál kedvezőbb jótállási feltételeket vállal, a jótállás alapján a forgalmazót megillető jogok a fogyasztói szerződés teljesítésének időpontjában átszállnak a fogyasztóra.
A FEOR felhívja a vásárlók figyelmét, hogy a jogszabály értelmében a forgalmazó köteles a fogyasztási cikkel együtt jótállási jegyet adni, ezt azonban sok esetben a kereskedők elmulasztják, vagy ami szintén gyakori, hogy a blokkot pecsételik le jótállási jegyként. A jótállási jegy szabálytalan kiállítása, vagy átadásának elmaradása azonban nem érinti a jótállási kötelezettségvállalás érvényességét.