Egyre több üzleti vállalkozás oldaláról merül fel az igény, hogy az egyes üzleti intelligencia megoldásokról elméleti tudással és gyakorlati tapasztalattal rendelkező, magasan képzett szakembereket alkalmazzon. A SAS Egyetemi Programjával igyekszik lehetővé tenni, hogy az üzleti életbe kikerülő friss diplomások már rendelkezzenek ezen tudás alapjaival, amelyet a SAS több csatornán keresztül igyekszik elérhetővé tenni a felsőoktatási intézmények hallgatói számára. A SAS az elmúlt években több egyetemmel létesített partneri kapcsolatot, így a Budapesti Közgazdaságtudományi és Államigazgatási Egyetemmel, az Eötvös Loránd Tudományegyetemmel, a Debreceni Egyetemmel és a Budapesti Műszaki és Tudományegyetemmel.
A SAS Egyetemi Programja keretében közel négy éve működteti diákklubját, a SAS Masters' Clubot, amely az információszolgáltatás és a döntéstámogatás területe, valamint a SAS szoftverei és üzleti megoldásai iránt érdeklődő egyetemisták és főiskolások számára nyújt – az egyetemi tanulmányokat kiegészítő - tanulási lehetőséget. A program küldetése kettős: egyrészt ellátja a szervezeteket azon képességekkel, amelyek intelligens stratégiájuk megvalósításához szükségesek, másrészt friss technológiai tudással felvértezi és ezáltal piacképessé teszi a jövő szakembereit. A cél olyan információszolgáltatási és döntéstámogatási ismeretek nyújtása, amelyek a hagyományos oktatási rendszerben nem érhetőek el. A program egyedisége pontosan a gyakorlati ismeretek elsajátításában rejlik. A kezdeményezés főleg fiataloknak szól, minden alapképzésben részt vevő nappali tagozatos főiskolai vagy egyetemi hallgató ingyen tagja lehet ennek a továbbképzésnek.
Idén is megrendezésre került a SAS Nyári Kurzus, amely ebben az évben Web és az adatbányászat címmel futott. Ennek során a jelenlevők megismerkedhettek a SAS két legnépszerűbb eszközével. Az egyik az adatbányászathoz használt Enterprise Miner, a másik a weblog-elemzésre használatos WebHound, mely a különböző web adatforrásokból származó adatok elemzésével segítséget ad a hatékonyabb website kialakításában, illetve webriportok létrehozásában. Így olyan kérdésekre kaphattak választ az eszközök kipróbálásával, mint, hogy hány kattintás kell egy rendeléshez, milyen úton jut el a tipikus vásárló a vásárlási pontig, mely hirdetéseket és ajánlatokat találják meg a felhasználók, honnan lépnek be az adott web-oldalra, mennyi időt töltenek a különböző oldalakon.
A jövő informatikai szakemberei
A vállalatok egyre inkább elvárják, hogy az egyetemet frissen végzettek birtokában legyenek a legújabb technológiai ismereteknek, s azokat a gyakorlatban is fel tudják használni. Mindez óriási kihívás elé állítja a felsőoktatási intézményeket, akik üzleti vállalkozásoktól várják a segítséget ahhoz, hogy képesek legyenek hallgatóiknak a legfejlettebb módszerekkel és eszközökkel kapcsolatos ismeretek átadását is biztosítani.