Milyen marketingstratégiával lábalt ki a válságból a Heti Válasz?
Stratégia és tervezés témakörben tartott előadásában Szalay-Bobrovinczky Kristóf, a Heti Válasz lapigazgatója bemutatta, milyen stratégiaváltással lábalt ki az újság a 2004-es válságból. A politikai hetilapnak ugyanis 2001-es indulása után 3 évvel 40 ezerről 12 ezerre esett vissza az előfizetői száma, emellett súlyos anyagi nehézségekkel is meg kellett küzdeni.
Friss arculat
"A terjesztési csatornák és a hirdetésszervezés megújítása mellett szükség volt a termék újrapozícionálására, valamint arculatfrissítésre is" - magyarázta a lapigazgató. - "Az utolsó hagyományos példányszámban bekarikáztuk azokat a dizájnelemeket, amelyek megváltoznak az újságban. Ezzel a kreatív fogással számottevő példányszám-növekedést értünk el".
Az újságban jelentősen csökkent a politikai tartalom, s ezzel párhuzamosan nőtt a gazdasági és külpolitikai témák aránya. A hagyományos publicisztikai írások eltűntek, helyüket tömör és velős vélemények váltották fel. Ezeket arculati elemekkel is elkülönítették a hírektől.
Szalay-Bobrovinczky szerint az új marketingstratéga sikerét igazolja, hogy a megújulás óta 70 százalékkal nőtt az eladott példányszám, és - a hazai piacon egyedüliként - az előfizetők számát is képesek voltak növelni. "Kiemelten figyeltünk a fiatalokra, mivel a lappiacon magas a márkahűség. Az olvasók általában megmaradnak annál a kiadványnál, amelyet fiatalkorukban megszeretnek" - zárta előadását a szakember.
Körte Ildikó