4p

A közszolgálati adó hiába szedte össze az ország legnépszerűbb előadóit A dal 2014 című műsorba, a leginkább fizetőképesnek mondott 18-49-es korosztály képviselőit nem hozta lázba a műsor. Más kérdés, hogy az M1 programjai közül így is toronymagasan vezeti a népszerűségi listát.

Meglehetősen érdekesen alakult nézettség szempontjából a múlt héten az Eurovíziós Dalverseny hazai selejtezője, A dal 2014 című műsor. A döntőhöz közeledve ugyanis a kereskedelmi célcsoportban nem sikerült a korábbi nézettséget növelni, sőt a hirdetők számára kulcsfontosságú 18-49-es korcsoportban visszaesett szombat este az M1 közönségaránya (8,9% SHR-t ért el).

Érdekesség ugyanakkor, hogy a műsor a népszerűségéből csak a középkorúak körében veszített, hiszen a teljes lakosságot tekintve majdnem kétszer ilyen magas közönségaránnyal büszkélkedhetett a csatorna, ami valószínűleg részben a legfiatalabb generáció aktivitásának volt köszönhető, akik a sokadik tehetségkutató után is odaülnek a képernyők elé. Hasonlóképpen, ha nem is együtt, de velük tart a nagyszülők egy része is, akik hagyományosan magasabb arányban nézik a köztévét. A műsor vasárnap is futott, ahol már jóval kisebb differencia volt a teljes lakosság és a kereskedelmi célcsoport között.

Az M1 kapcsán érdemes megemlítetni – amit több sport és televíziós blog is megtett-, hogy az olimpiai közvetítések kapcsán hiába van minden versenyre kizárólagos magyarországi közvetítési joguk, ezekkel csak korlátozottan élnek. Pedig a héten már javában dübörgött a világesemény legnépszerűbb sportjának, a jégkorongnak a programja is, és talán nem nagy bátorság azt valószínűsíteni, hogy már egy-egy csoportrangadó is elérte volna például a Párizsi helyszínelők által abszolvált 38 ezer 18-49 év közötti nézőt, de az egyenes kieséses szakasz legjobb meccsei szinte biztosan nem múlták volna ezeket alul. (A köztévé a fenti felvetések kapcsán azt jelezte, hogy a médiatörvény köti őket bizonyos adásmenethez, már csak ezért sem lehet folyamatos az olimpiai közvetítés a Szocsiban rendezett játékok idején – szerk.)

Heti összefoglalónkban érdemes megemlíteni, hogy minimálisan, de az Édes élet kapaszkodik felfele, miközben az RTL Klub állandó programjai (Éjjel-nappal Budapest, Barátok közt) közönségaránya hasonlóan kis mértékben, de lefele tartottak. A hétköznapokon az RTL Klub ugyan továbbra is kényelmesen vezet, de a két nagy csatorna között a közönségarány meglehetősen szoros lett a 7. héten. Igaz, - ahogy arról korábban a csatorna vezetői néhányszor nyilatkoztak - az RTL vélhetően csoportszinten igyekszik a dominanciáját biztosítani, ami viszont az RTL II, illetve az ott látható ValóVilág 6 révén sikerül. Ha ugyanis főműsoridőben (19-23 óra) a kereskedelmi célcsoportot illetően vetjük össze a két vezető kereskedelmi csatornát, akkor a múlt héten azt tapasztalhattuk, hogy 5 százalékponton belülre kerültek egymáshoz képest. Ezzel szemben ugyanezen idősávban és célcsoportban 18,3 százalékpont a differencia az RTL-csoport (az RTL Klub és RTL II mellett többek között a Cool és a F+ jóvoltából) javára a TV2-csoporttal (Tv2, Super TV2, Fem3, Pro4) szemben.

Az RTL Klub és a TV2 közötti versengés egyébként az egy héttel korábbiakat idézte: a hétköznapokon stabil RTL-es előnyök után a szombat a piacvezető csatornának, míg a vasárnap a TV2-nek kedvezett. A Nagy Duett a kereskedelmi célcsoportban ismét a legnézettebb programja lett a TV2-nek, és a teljes mezőnyt tekintve is csak a Barátok közt és az Éjjel-nappal Budapest tudott nagyobb közönséget elérni. Vasárnap egyébként a kiszavazás ellenére sem tudott igazán nagy számokat elérni a VV6, bár a közönségaránya 10 százalék felett volt a 18-49-es korcsoportban.

A 7. héten főműsoridőben (19-23 óra) a kereskedelmi célcsoportban (18-49 évesek) ismét az RTL Klub érte el átlagosan a legnagyobb közönségarányt (20,7% SHR), míg a TV2 16 százalékra tornázta fel az eredményét. A képzeletbeli dobogó alsó fokára ezúttal a Cool lépett fel (5,3% SHR), míg a negyedik helyre az F+ (4,9% SHR) került. A Dal 2014 két hétvégi este is képernyőre került, ám az M1 így is gyengélkedett és csak 3,9 százalékát érte el átlagosan a készülékek elé ülőknek. A sort immár szokás szerint a Viasat 3 (3% SHR) zárta.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!