Meglehetősen érdekesen alakult nézettség szempontjából a múlt héten az Eurovíziós Dalverseny hazai selejtezője, A dal 2014 című műsor. A döntőhöz közeledve ugyanis a kereskedelmi célcsoportban nem sikerült a korábbi nézettséget növelni, sőt a hirdetők számára kulcsfontosságú 18-49-es korcsoportban visszaesett szombat este az M1 közönségaránya (8,9% SHR-t ért el).
Érdekesség ugyanakkor, hogy a műsor a népszerűségéből csak a középkorúak körében veszített, hiszen a teljes lakosságot tekintve majdnem kétszer ilyen magas közönségaránnyal büszkélkedhetett a csatorna, ami valószínűleg részben a legfiatalabb generáció aktivitásának volt köszönhető, akik a sokadik tehetségkutató után is odaülnek a képernyők elé. Hasonlóképpen, ha nem is együtt, de velük tart a nagyszülők egy része is, akik hagyományosan magasabb arányban nézik a köztévét. A műsor vasárnap is futott, ahol már jóval kisebb differencia volt a teljes lakosság és a kereskedelmi célcsoport között.
Az M1 kapcsán érdemes megemlítetni – amit több sport és televíziós blog is megtett-, hogy az olimpiai közvetítések kapcsán hiába van minden versenyre kizárólagos magyarországi közvetítési joguk, ezekkel csak korlátozottan élnek. Pedig a héten már javában dübörgött a világesemény legnépszerűbb sportjának, a jégkorongnak a programja is, és talán nem nagy bátorság azt valószínűsíteni, hogy már egy-egy csoportrangadó is elérte volna például a Párizsi helyszínelők által abszolvált 38 ezer 18-49 év közötti nézőt, de az egyenes kieséses szakasz legjobb meccsei szinte biztosan nem múlták volna ezeket alul. (A köztévé a fenti felvetések kapcsán azt jelezte, hogy a médiatörvény köti őket bizonyos adásmenethez, már csak ezért sem lehet folyamatos az olimpiai közvetítés a Szocsiban rendezett játékok idején – szerk.)
Heti összefoglalónkban érdemes megemlíteni, hogy minimálisan, de az Édes élet kapaszkodik felfele, miközben az RTL Klub állandó programjai (Éjjel-nappal Budapest, Barátok közt) közönségaránya hasonlóan kis mértékben, de lefele tartottak. A hétköznapokon az RTL Klub ugyan továbbra is kényelmesen vezet, de a két nagy csatorna között a közönségarány meglehetősen szoros lett a 7. héten. Igaz, - ahogy arról korábban a csatorna vezetői néhányszor nyilatkoztak - az RTL vélhetően csoportszinten igyekszik a dominanciáját biztosítani, ami viszont az RTL II, illetve az ott látható ValóVilág 6 révén sikerül. Ha ugyanis főműsoridőben (19-23 óra) a kereskedelmi célcsoportot illetően vetjük össze a két vezető kereskedelmi csatornát, akkor a múlt héten azt tapasztalhattuk, hogy 5 százalékponton belülre kerültek egymáshoz képest. Ezzel szemben ugyanezen idősávban és célcsoportban 18,3 százalékpont a differencia az RTL-csoport (az RTL Klub és RTL II mellett többek között a Cool és a F+ jóvoltából) javára a TV2-csoporttal (Tv2, Super TV2, Fem3, Pro4) szemben.
Az RTL Klub és a TV2 közötti versengés egyébként az egy héttel korábbiakat idézte: a hétköznapokon stabil RTL-es előnyök után a szombat a piacvezető csatornának, míg a vasárnap a TV2-nek kedvezett. A Nagy Duett a kereskedelmi célcsoportban ismét a legnézettebb programja lett a TV2-nek, és a teljes mezőnyt tekintve is csak a Barátok közt és az Éjjel-nappal Budapest tudott nagyobb közönséget elérni. Vasárnap egyébként a kiszavazás ellenére sem tudott igazán nagy számokat elérni a VV6, bár a közönségaránya 10 százalék felett volt a 18-49-es korcsoportban.
A 7. héten főműsoridőben (19-23 óra) a kereskedelmi célcsoportban (18-49 évesek) ismét az RTL Klub érte el átlagosan a legnagyobb közönségarányt (20,7% SHR), míg a TV2 16 százalékra tornázta fel az eredményét. A képzeletbeli dobogó alsó fokára ezúttal a Cool lépett fel (5,3% SHR), míg a negyedik helyre az F+ (4,9% SHR) került. A Dal 2014 két hétvégi este is képernyőre került, ám az M1 így is gyengélkedett és csak 3,9 százalékát érte el átlagosan a készülékek elé ülőknek. A sort immár szokás szerint a Viasat 3 (3% SHR) zárta.
mfor.hu