2p

Noha a kereskedelmi hálózatok 75 százaléka működtet már saját honlapot, az e szektorba tartozó cégek egyelőre nem várják, hogy az internet elterjedése gyökeresen megváltoztatná vállalatuk piacát.

A világháló lehetőségeit bevallásuk szerint még nem tudják kellőképpen kihasználni, de elismerik, hogy egy-két éven belül az internet döntő jelentőségűvé válik -- áll a GKI legújabb gyorsjelentésében.

A GKI Gazdaságkutató Rt. -- a Webigen Rt.-vel és a Sun Microsystems Magyarországgal együttműködve -- új, a vállalati szféra egészét átfogó kutatást indított. A 2000. negyedik negyedévben megkezdett vizsgálat célja az internet és a kapcsolódó üzleti alkalmazások ismeretének, elterjedésének, jövőjének feltárása, az internetalapú kereskedelemre és az információtechnológiai piacra vonatkozó várakozások feltérképezése. A kutatás során a teljes hazai vállalati kört öt csoportra osztották, ebből most a kereskedelmi cégek válaszait ismertetjük.

A nem hálózatos kis- és nagykereskedelmi cégeknek jelenleg 68 százaléka rendelkezik internet-hozzáféréssel. Egy-két éven belül további 16 százalékuk tervezi a rendszer kiépítését.

A kereskedelmi hálózatok mindegyike rendelkezik internet-hozzáféréssel, és közülük minden negyedik az összes számítógépen állandó jelleggel elérhetővé teszi az alkalmazottak számára a világhálóhoz csatlakozást.

A kereskedelmi hálózatok 58 százaléka üzemeltet már belső számítógépes hálózatot, míg 8 százalékuk a közeljövőben tervezi a rendszer bevezetését.

A kereskedelmi cégek az intranet legnagyobb előnyének a belső információáramlás gyorsítását tartják. Másodikként a hatékonyabb munkamegosztást sorolták, míg a költségcsökkentés a harmadik helyre került.

A kis- és nagykereskedelmi cégek 82 százaléka alkalmaz számítógépes árukészlet-nyilvántartási rendszert. Minden negyedik cég rendszere támogatja az automatikus utánrendelést. A cégek közel fele a következő egy-két évben internetalapúvá kívánja tenni a készlet-nyilvántartási és árurendelési rendszerét.

A kis- és nagykereskedelmi szektornál talán a leglényegesebb kérdés az interneten keresztüli értékesítés. A fogyasztói elektronikus kereskedelem (B2C) 2,4 milliárd forintra becsülhető. Az eladott termékek leginkább papír- és írószerek, könyvek, CD-k, számítástechnikai eszközök, valamint elenyésző mértékben élelmiszerek.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!