1993 óta Magyarországon jelentős előrelépések történtek a kombinált szállítás területén.
Szeged-Kiskundorozsmán RoLa terminál épült villamosított rakodóvágánnyal, mobil Ro-La rámpával, kamionparkolóval és egyéb kiegészítő létesítményekkel, így ez a terminál nemcsak Dél-Magyarosszág, hanem a Balkán európai uniós kapujává vált.
Budapest-Soroksáron 1996-ban indult meg az ország legnagyobb zöldmezős szállítási-logisztikai projektjének a Budapesti Intermodális és Logisztikai Központ (BILK) megvalósítása. Ez a komplexum a jövőben - hazánk európai uniós csatlakozása után - a kelet-nyugati szállítások egyik legfontosabb "fordítókorongja lesz. 2000-ben elkészült a BILK - Bp. Soroksár vasútállomást összekötő vágány 2002-ben befejeződik a kiszolgáló terminál pályaudvar I. ütemének építése. A MÁV a GYSEV és magánbefektetők összefogásával 2001 év végén megalakult a kombifejlesztő társaság, vállalkozói tőkéből elkezdődött és 2002-2003-ban befejeződhet a kombiterminál építése.
A soproni GYSEV Kombiterminál kapacitásbővítő beruházása megtörtént az 1997- 2000 közötti időszakban magyar és osztrák állami támogatással. Új villamosított Ro-La vágányok, huckepack-vágányok épültek, üzembe helyeztek Ro-La rámpákat, egy új konténer bakdarut és egyéb járulékos létesítmények (pld, mobil rakodóeszközök) valósultak meg.
A kiemelt nagyjelentőségű beruházások mellett még számos egyéb terminálfejlesztések voltak Magyarországon. Ilyen történt pld. Szombathelyen, Székesfehérvárott, Debrecenben, és a MAHART Csepeli Szabadkikötőben.
Forrás: Közlekedéstudományi Intézet
A kombinált szállítás helyzete és fejlődése Magyarországon - I. rész
Magyarországon az utóbbi években jelentősen megnőtt a közúti forgalom részaránya és a közúti tranzit áruforgalom, növelve a hálózat terhelését, a zaj- és légszennyezést, valamint az energia-felhasználást. Ezen hatások mérséklésének fontos eszköze a kombinált szállítás fejlesztése, amelyet az Európai Megállapodás 81. Cikk 1. pontja is előír. A kombinált szállítási igényekben változás következett be, a hagyományos konténeres árutovábbítás átmeneti visszaesés (1990-es évek eleje) után ismét emelkedő tendenciát mutat, ugyanakkor a megnövekedett kelet-nyugati irányú kamion forgalom és a nyugat-európai országok közúti forgalom korlátozó intézkedései indukálta a további kombinált áruszállítási módok alkalmazása iránti igényt is.