2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Fenntartással fogadja a MÁV és a Volán társaságok holdingba szervezését a Közlekedési Munkástanácsok Szövetsége (KMSZ) - írta közleményében a szövetség.

Az érdekvédők rámutatnak; az összevonással átláthatatlan és kusza döntési szintek alakulnának ki, sérülnének a helyi érdekek, aminek legnagyobb vesztese az utazóközönség lenne.

A közösségi közlekedésben a párhuzamosság a gyakorlatban nem olyan nagyságrendű, ami indokolná az összevonást; más a feladata a Volánoknak, a MÁV-nak és a BKV-nak.

A munkástanács szerint a tervezett holding kárvallottjai a Volánok lesznek, mivel a cégcsoportnak nincs adósságállománya, míg a BKV-ra és a MÁV-ra súlyos teher nehezedik. Az összevonás befolyásolná a Volán-társaságok jövőbeni finanszírozását, ami az állam által megrendelt szolgáltatások ellentételezését jelenti.

A Volán társaságok és MÁV közös holdingba telepítése után a menetrend szerinti autóbuszos közlekedés alárendelt szerepet kapna. A Volánok háttérbe szorítása az érdekvédők azért is hibás döntés lenne, mert a települések hetvenöt százaléka csak közúton érhető el.

A szakszervezet meghatározó feladatának tekinti a munkahelyek megőrzését és a jelenleginél korszerűbb, magasabb szolgáltatási színvonalat biztosító közösségi közlekedési rendszer működtetését.

A szövetség közleményében azt is megfogalmazza, hogy ugyanakkor egyetértenek a közlekedési alrendszerek összehangolásával és nem vetnék el a huszonnégy Volán-társaság holdingba szervezését sem. A regionális közlekedésszervező irodák és a szaktárca apparátusa ezt a feladatot képes megoldani, így szerintük indokolatlanná válik a MÁV és a Volán holdingba szervezése.

A szakszervezet Budapesten és vonzáskörzetében is megvalósíthatónak látja a közlekedési alrendszerek integrációját, de szerintük az egész országra kiterjesztve irreális elképzelés az óriás cégek összevonása.

A Közlekedési Munkástanácsok Szövetsége kompromisszumkész és azt szeretnék elérni, hogy a döntéshozók a Volán szakmát és az érdekvédelmi szervezeteket is vonják be a közlekedési alrendszerek jövőjét érintő előkészítő munkafolyamatokba.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!