A VRSZ közleményében rámutat: a vidéki repülőterek működésének fenntartása elsőrendű nemzeti érdek, mert jelentős mértékben növelik az őket körülvevő régiók verseny- és tőkevonzó képességét. A szövetség utal arra, hogy míg a hasonló méretű országokban a regionális repülőterek piaci részesedése 35-55 százalékos a központi repülőterek mellett, addig Magyarországon ez az arány kevesebb mint 1 százalék.
A VRSZ úgy véli, az állam néhány releváns jogszabály felülvizsgálatával, illetve megfelelő koordinációval pénz nélkül is sokat tudna javítani a vidéki repülőterek helyzetén. Ennek segítésére a Vidéki Repülőterek Szövetsége cselekvési tervet dolgozott ki, amelyet a következő hetekben a közlekedéspolitika irányítóival és a repülőtereken jelenlévő hatóságok és egyéb szervek vezetőivel egyeztetne.
A szövetség aláhúzta: a szomszédos országok hasonló repülőterei mindenütt kiemelt kormányzati támogatást élveznek, és töretlenül fejlődnek. Ezek egyrészt elszívják a forgalmat a magyarországi repülőterekről, másrészt a befektetések is szívesebben települnek a fejlett repülőtér-hálózattal rendelkező Románia, Szlovákia és Horvátország repülőterei köré.
A VRSZ közölte azt is, hogy szerdán a szövetség közgyűlést tartott a győr-péri repülőtéren, amelyen tisztújításra is sor került. A szövetség elnökének Vadász Lászlót, Győr-Pér repülőtér igazgatóját választották, akinek munkáját Farkas András, a debreceni és Horváth Péter, a nyíregyházi repülőtér igazgatója alelnökként segíti. A VRSZ tíz évvel ezelőtt alakult 12 vidéki repülőtér-üzemeltető részvételével.