2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A magyar légiközlekedési piac decentralizációját kéri az illetékes szervektől a Vidéki Repülőterek Szövetsége (VRSZ), mivel a gazdasági válság miatt veszélyben forog az amúgy is versenyhátrányban működő vidéki repülőterek működése - közölte a VRSZ az MTI-vel csütörtökön.

A VRSZ közleményében rámutat: a vidéki repülőterek működésének fenntartása elsőrendű nemzeti érdek, mert  jelentős mértékben növelik az őket körülvevő régiók verseny- és tőkevonzó képességét. A szövetség utal arra, hogy míg a hasonló méretű országokban a regionális repülőterek piaci részesedése 35-55 százalékos a központi repülőterek mellett, addig Magyarországon ez az arány kevesebb mint 1 százalék.

A VRSZ úgy véli, az állam néhány releváns jogszabály felülvizsgálatával, illetve megfelelő koordinációval pénz nélkül is sokat tudna javítani a vidéki repülőterek helyzetén. Ennek segítésére a Vidéki Repülőterek Szövetsége cselekvési tervet dolgozott ki, amelyet a következő hetekben a közlekedéspolitika irányítóival és a repülőtereken jelenlévő hatóságok és egyéb szervek vezetőivel egyeztetne.

A szövetség aláhúzta: a szomszédos országok hasonló repülőterei mindenütt kiemelt kormányzati támogatást élveznek, és töretlenül fejlődnek. Ezek egyrészt elszívják a forgalmat a magyarországi repülőterekről, másrészt a befektetések is szívesebben települnek a fejlett repülőtér-hálózattal rendelkező Románia, Szlovákia és Horvátország repülőterei köré.

A VRSZ közölte azt is, hogy szerdán a szövetség közgyűlést tartott a győr-péri repülőtéren, amelyen tisztújításra is sor került. A szövetség elnökének Vadász Lászlót, Győr-Pér repülőtér igazgatóját választották, akinek munkáját Farkas András, a debreceni és Horváth Péter, a nyíregyházi repülőtér igazgatója alelnökként segíti. A VRSZ tíz évvel ezelőtt alakult 12 vidéki repülőtér-üzemeltető részvételével.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!