3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A hazai logisztikai teljesítmény 8-10 százalékos gyengülését eredményezheti a 2009-re prognosztizált közel négy százalékos GDP-csökkenés. A piac egyes területein a cégek már erősen nyomott árakkal dolgoznak, és próbálják redukálni költségeiket. A témában rövidesen megrendezendő konferencia kapcsán a logisztikai piac néhány szereplőjét kérdeztük arról, milyen várakozással tekintenek saját területükre 2009-2010-ben.

A szállítmányozási díjak mérséklődése már most tapasztalható, rövid távon mindenképpen kedvező a megrendelők számára, ugyanakkor hosszabb távon a nagy és tőkeerős szolgáltatók egyértelmű előnyéhez vezet, mondta Pál Attila, a DHL Global Forwarding kereskedelmi igazgatója.

Nyolcvan százalékos áresés

A nyomott árak - a DHL tengeri szállítmányozási díjaiban némely viszonylatban akár nyolcvan százalékos csökkenés is tapasztalható -, a gazdasági intézkedések – a 2009. február elsejével életbe lépő 9/11 Comission Screening Act, a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó rendelkezések és a közút használatarányos útdíjának nem bevezetése - átrendezik a szállítmányozási piacot.

Dejcző László, a DHL Freight ügyvezető igazgatója szerint a csökkenő árumennyiség és a finanszírozási nehézségek a Magyarországon közel 20 ezer  kis- és mikrovállalkozást tömörítő közúti fuvarozói piacot érintették a legérzékenyebben.

A nyomott fuvardíjak, a fizetési határidő kitolódása, a kereskedelmi partnerországok gazdasági nehézségei a szolgáltatói piac szűküléséhez vezetnek. A költségcsökkentő, hatékonyság-növelő megoldások - hatékonyabb fuvartervezés, szolgáltatók közötti összefogás - azonban átmeneti megoldási lehetőséget jelenthetnek a piac szereplői számára.

A változó üzemanyagköltség és a kiszámíthatatlan keresletváltozás az ellátási piacok hosszára is hatást gyakorol, hiszen a szállítási távok csökkenése meghatározó a logisztikai láncok irányára vonatkozóan. Ez elsősorban olyan szektoroknál jelentkezik, mint az autóipar és technológia, amelyeknél a rövidülő termékéletgörbék maximális rugalmasságot várnak el mind a gyártótól, mind a szolgáltatótól.

Nem mindenki borúlátó

A negatív kilátások ellenére egyes piaci szereplők bizakodva néznek az idei év elé. "A szűkölő makrogazdasági folyamatok ellenére megoldásaink tekintetében növekvő keresletre számítunk, hiszen a gazdasági nehézségek átvészelése érdekében a vállalatok előtérbe helyezik a hatékonyságnövelő, költségtakarékosabb megoldásokat" – monda el Melis Zoltán.

A BCS Hungary Kft. ügyvezető igazgatója szerint a hangvezérelt árumozgatás például gyorsabb és pontosabb árukiszedést tesz lehetővé a betanulási idő lerövidítése mellett, de felértékelődik a jelentősége a mobil számítógépes megoldásoknak is.

Szintén lát némi pozitívumot a jövőben Somogyi Attila, az SSI Schaefer Kft. ügyvezető igazgatója: "A válság kirobbanásával együtt érezhetően megugrott az érdeklődés a fél és teljesen automatizált megoldások iránt. Ezek - bár ma komoly invesztíciót igényelhetnek - akár 5-7 éven belül is megtérülhetnek, csak a munkaköltségek megtakarításából. Ez jó esetben ellensúlyozhatja a hagyományos rendszerek piacán várható kiesést."

A negatív hatásokkal kapcsolatban elmondta: üzleti partnereik nagy része ipari felhasználó, így az SSI Schaefernek nem csak az általuk képviselt iparág 30–50 százalékos visszaesése, hanem ezen keresztül tervezett beruházásaik elmaradása is kockázatokat hozhat a hagyományos (manuális és targoncás kiszolgálású) állványrendszerek és berendezések piacán.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!