Az elnök elmondta: azért nem vesznek részt a jövő csütörtökre időzített BKV-sztrájkban, mert azt korainak találják; januárban kezdődik majd a bértárgyalás és még folytatódnak a vállalat átszervezésével, a cég finanszírozásának megoldásával foglalkozó egyeztetések. A metró és a HÉV dolgozói, sőt a troli- és a villamoságazatban dolgozók zöme is úgy gondolja, hogy jövő év elejére kell tartalékolni a nyomásgyakorlás eszközeit - tette hozzá Gulyás Attila.
Nemes Gábor, a sztrájkbizottság szóvivője pénteken úgy tájékoztatta az MTI-t, hogy a cég vezetőségével folytatott eddigi tárgyalások nem vezettek eredményre. A finanszírozás kérdésében eddig semmilyen garanciát nem kaptak, de az egyeztetések folytatódnak.
A sztrájkolni készülő - főleg a buszágazat dolgozóit képviselő - szakszervezetek jövő hétfőig adtak haladékot a cég vezetőinek, hogy megoldást találjon a BKV nehéz gazdasági helyzetére. Ha kell, hétvégén is tárgyalnak a felek - tette hozzá Nemes Gábor.
A szóvivő hangsúlyozta: harmincmilliárd forint azonnali gyorssegélyre van szüksége a cégnek, hogy az idei és a következő évi tervezett hiányt pótolni tudják, és ne kerüljön veszélybe a BKV működése.
A sztrájkot jelentő szakszervezetek öt pontban foglalták össze követeléseiket: szülessen törvényi szabályozás a városi közlekedés finanszírozásának rendezésére, az állam növelje a normatív támogatást és a finanszírozás átalakításával teremtse meg a cég stabil működésének feltételeit, a főváros pedig vállalja át a BKV nyolcvanmilliárdos tartozásából keletkezett kamatterheket, vagy ennek megfelelő támogatással segítse a cég működését.
A követelések között az is megfogalmazódott, hogy a főváros ne a jegyárak növelésével pótolja a cég működéséhez hiányzó költségeket, hanem hozzon létre külön alapot, amely fedezetül szolgálhatna a BKV működésének finanszírozásához.