2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

E két terület a minőségmenedzsment és a HR helyzete sok tekintetben hasonló. A minőségbiztosítási tanúsítvány marketing eszközzé, piaci belépővé vált, a rendszer működtetése, a tanúsítvány megőrzése többnyire piaci szükségszerűség.

A második alapvető probléma: a HR szerepének átértékelése
Ha belátjuk azt, hogy a szervezeti kiválóság a dolgozókon múlik, akkor azt is be kell látnunk, hogy a dolgozókat – a vevőkhöz, a tulajdonoshoz és a társadalomhoz hasonlóan – érdekelt felekként szükséges kezelni. Az elégedetlen, motiválatlan vagy nem kellően felkészített dolgozó sohasem válik a minőség, a kiválóság forrásává. A HR területnek olyan folyamatokat kell kialakítania és működtetnie, amelyek elősegítik a tanuló, rugalmas, innovatív szervezet kialakulását és az emberi erőforrások legjobb hasznosítását a stratégiai célok elérése érdekében.

Vajon képes lehet-e a HR a stratégiát támogató emberi erőforrás gazdálkodásra, ha ki van rekesztve a stratégiaalkotás folyamatából? És lehet-e sikeres az a stratégia, amelynek megalkotásában nem vették figyelembe az emberi erőforrások helyzetét? Kétség kívül nem. Felmerül a kérdés: átalakulhat-e magától a HR terület? Kizártnak tartom, mivel itt is számolnunk kell a minőségmenedzsment esetében felmerülő akadályokkal (szervezeti struktúrában elfoglalt hely, jogosítványok, felkészültség, stb.). A HR szerepének átértékelése szintén a felső vezetés feladata, nekik kell élére állniuk annak a folyamatnak, amely során a HR területet integrálják a vállalat tényleges működésébe és az irányításba.

A cél megfogalmazása stratégiai szinten
A jó célok megfogalmazása sohasem könnyű. Stratégiai gondolkodás és kritikai érzék egyaránt szükséges hozzá, mert:

1.túl kell tudnunk tekinteni az eredeti, "szakmai" problémákon,
2.kritikusan kell tudnunk szemlélni a status quo-t.

Szintetizálva az eddig leírtakat, jelen helyzetben a versenykihívásoknak való megfelelés érdekében nem lehet más célunk, mint olyan irányítási rendszer és vállalati környezet kialakítása, amely az érdekelt felek elégedettségét szolgáló, hosszú távon sikeres vállalati működést tesz lehetővé. Nincs az a felső vezető, aki ezt hallva ne azt gondolná magában: evidens, eddig is erre törekedtünk. De vajon helyesen látjuk-e azt, hogy a cél elérése érdekében melyek a mi igazi problémáink?


Folytatjuk


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!