A gépjárműadóról szóló törvénytervezet legnagyobb vesztesei a motorkerékpárosok lesznek, esetükben ugyanis az adóteher drasztikus mértékben, a jelenlegi négy-tízszeresére emelkedik. A piac is átrendeződhet, a vásárlók a kisebb teljesítményű gépeket fogják keresni.
Az első öt hónapban az eladások száma 7-8 százalékkal emelkedett, de az importőrök szerint a második félévben a kereslet visszaeshet. Ennek jelei már most látszanak, egyre kevesebb az érdeklődő. A rekordévnek számító 2004 után, amikor közel 15 ezer motor talált gazdára, 2005-ben kisebb, 2,7 százalékos visszaesés volt tapasztalható, köszönhetően a regisztrációs adó
emelésének.
Rosszul járnak a motoros futárok is, mert a gépjárműadó emelkedése költségeik jelentős növekedését is okozza, de az üzemanyagok drágulása is komoly terhet jelent. A cégek a többletköltségeknek csak egy részét tudják átterhelni az ügyfelekre, mert a verseny óriási. A változások nyertesei a biciklis futárok lesznek, mivel náluk nem jelentkezik ez a költségnövekedés - írja a Napi Gazdaság.