A Millward Brown által a D-Link megbízásából készített felmérés szerint a nők sokkal jobban ragaszkodnak a vásárlás élményéhez, s kevésbé fontosak számukra a garanciális feltételek.
Ugyanakkora sok vásárló továbbra is idegenkedik az online fizetéstől, és ezért inkább készpénzért vásárol.
A felmérésből kiderül az is, hogy a webes vásárlás folyamatába beépült az árösszehasonlító oldalak használata is.
A D-Link megbízásából készített felmérés 500 fős mintán vizsgálta a magyar internetezők online vásárlási szokásait lakóhely és iskolázottság szerint a 14 és 69 év közötti korosztályban.
A 71 százalékos online vásárlási arány leginkább a Közép-Magyarországon élőkre, a magas iskolázottságúakra és a férfiakra igaz, akiknek a legfontosabb szempontja az ár, a tömeg elkerülése és a széles kínálat.
A felmérés szerint a vásárlók 66 százaléka használ árösszehasonlító oldalt, és 90 százalékuk ad más vásárlók véleményére, ami így a termékről szerzett információ legmegbízhatóbb forrása számukra.
A közlemény szerint bár az emberek 56 százaléka az alacsonyabb ár, 42 százaléka az otthonról való kényelmes vásárlás, 31 százalékuk a széles választék, 23 százalék pedig időhiány miatt választja az online boltokat, 37 százalékuk számára az üzlet megbízhatósága is fontos.
A vevők 22 százaléka a garanciális feltételek, 15 százaléka pedig a fizetési feltételek ismeretében dönt az adott bolt mellett.
Online vásárlással kapcsolatban a megkérdezettek 19 százalékának volt negatív élménye, háromnegyedüknek azért, mert a termék szállítás közben megsérült, illetve nem kapta meg, amit vett. A garanciával, a fizetéssel és szállítással csupán a vásárlók 6-10 és 17 százalékának volt problémája.
A felmérés jelentős különbségeket mutatott ki a nemek és korosztályok online vásárlási szokásai között. A férfiak szívesebb vásárolnak online, és sokkal nagyobb arányban figyelik az árat, a garanciális feltételeket, és használnak árösszehasonlító oldalakat, valamint nagyobb arányban fizetnek átutalással, mint a nők. A nők kisebb arányban választják az online vásárlást, és többen hivatkoznak arra, hogy fontos a termékhez kapcsolódó fizikai kontaktus vásárlás előtt. Szintén kevésbé fontosak számukra a garanciális feltételek, és több nő fizet készpénzzel a szállításkor.
Ezek a különbségek az életkor kapcsán is megmutatkoznak. A 25 és 34 év közötti korosztály szintén kevésbé figyel a garanciára, viszont fontos számára a fizetési feltétel, mint választási szempont. Nagyobb mértékben ad más vásárlók véleményére, és főképp időhiány miatt vásárol webáruházban.
A magyarországi alacsony hitelkártya szám miatt a vásárlók 81 százaléka használ készpénzt fizetéskor, 43 százalékuk átutalással fizet, és csupán 16 százalékuk használ hitelkártyát. S még kevesebben online vásárlásra szolgáló kártyát.
A kutatásból kiderül az is, hogy azok, akik nem vásárolnak webáruházban, 62 százalékban azért választják a hagyományos boltokat, mert ragaszkodnak a termékkel való fizikai kontaktushoz. Ezen túlmenően 37 százalékuk tart az online fizetéstől, 23 százalékuk fél, hogy csalás áldozata lesz, 16 százalék nem tud eleget az online vásárlásról, 13 százalék pedig az eladótól kapott útmutatást, tanácsokat hiányolja.