3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az elmúlt negyedévben az online reklámpiac erősödése nem kizárólag a világhálón megjelenő lapok bevételeit növelte, de az offline újságok webes mutációinak is jól jövedelmezett.

A harmadik negyedévben a kiadók nem panaszkodhattak a nyomtatott lapok internetes változatai kapcsán, hiszen rekordösszegű bevételeket eredményezett a világhálós megjelenés. Igaz ez mind a kis kiadókra, mind pedig a nemzetközi hírű újságok online változatára. Mint a szakemberek kiemelik reményt keltő a piac alakulása, és a Yahoo! kedvező eredményei is azt mutatják, hogy talán valóra válnak az online média erősödésével kapcsolatos remények.

A nyomtatott lapok piacán az egyik legnagyobb kiadó, a New York Times Digital, amely a NYTimes.com és a Boston.com szerkesztőségét üzemelteti, például 19 százalékos eredményjavulásról számolt be, így 21,8 millió dolláros bevétele származott az oldalakból. Az internetes ágazat nyeresége 5m7 millió dollárt tett ki.

Hasonlóan pozitív tapasztalatokról és számokról adott hírt a Knight-Ridder Digital. Ez a kiadó a The Philadelphia Inquirer és a San Jose Mercury News online és papíralapú lapok kezelője. A kiadóvállalat nyilatkozata meglehetősen optimista az internetes számok tekintetében. Ez persze érthető, miután azok 50 százalékkal több bevételt hoztak az egy évvel korábbiaknál. A vállalat 21,5 millió dolláros forgalmat és 5,4 millió dollárt realizált. Külön öröm, hogy az üzletág tavaly még 2,8 millió dolláros veszteséget termelt.

A Los Angeles Times és a Chicago Tribune kiadója a Tribune Co is eredményes volt, hiszen 25 millió dolláros reklámbevételek származtak a webes verziókból. Ez 24 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbi számokat. A The Tampa Tribune és a Richmond Times-Dispatch kiadója ugyan nem tudott pluszba kerülni, 1,7 milliós mínuszt ért el, ám forgalma 59 százalékkal nőt.

A növekedés nem csak a nagyvárosi lapok webes kiadásainál, de a teljes piacon érzékelhető, számoltak be a szakemberek. Egy felmérés szerint a kisebb újságok kiadóinak online marketing bevételei 35 százalékkal nőttek. Az egyik, helyi újságokra specializálódó reklámügynökség vezetője az eredmények kapcsán annak a véleményének adott hangot, hogy a hirdetők az interneten is szívesen hirdetnek, ha biztosítva látják, hogy a számukra releváns lokális célközönséget elérik.

Ami a hazai piacot illeti, a városi újságok estében ritkán találkozhatunk tudatos internetes megjelenéssel. Az üdítő kivételek között a Budapesten megjelenő Budapesti Nap említhető. A megyei lapok esetében meglehetősen vegyes tapasztalatokat szerezhetnek a világhálón barangolók. Az egy kaptafára készülő oldalaktól a regionális lapokkal kapcsolatot ápoló, de azoktól független siteokig vegyes a kép.

Több esetben megkérdőjelezthető, hogy a lapok tulajdonosai számára milyen funkcióval bírnak ezek az oldalak. Az internetes megjelenés nyújtotta előnyöket leginkább a Délmagyarország és a Kisalföld online verziójánál tapasztalható. Más esetekben az internetes oldalak léteznek, folyamatosan frissítik őket, ám valószínűleg az alacsony internetes penetráció miatt - amely vidéken még inkább érződik - a siteok különösebb plusz funkcióval, vagy hozzáadott értékekkel nem bírtak.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!