Amennyiben a Delta Air nem tudja jelentősen csökkenteni személyi kiadásait, úgy előbb-utóbb csődhelyzetbe kerül, állítják szakértők. A takarékosságnak elsősorban a pilóták látják majd kárát.
A Delta Airnél eddig kiváló helyzetben voltak a pilóták, akiknek a fizetése jelenleg az egyik legmagasabb a szakmában. Amennyiben azonban a cég el szeretné kerülni a csődhelyzetet, úgy a személyi kiadások visszafogásával az ő illetményüket is csökkenteni kell.
A Gerald Grinstein vezette vállalat eközben tovább folytatja a tárgyalásokat a pilóták szakszervezetével. Grinstein leszögezte, hogy nem fog engedményeket adni, és félmegoldásokba sem fogja beleegyezését adni.
A harmadik számú amerikai légitársaság már januárban megkezdte szervezeti rendjének és gazdasági helyzetének felülvizsgálatát, s ez augusztusban zárul majd le.
A vezető szerint azonban már most világos, hogy a vállalat a jelenlegi formájában nem tudna fennmaradni. A piac ugyanis alapvető változásokon ment keresztül, s ezekre a Delta Airnek is reagálnia kell. A kialakult helyzetet jól jellemzi az a tény, hogy piacainak kétharmadán a diszkont légitársaságokkal kell elkeseredett harcot vívnia.
Mint ismert, az utóbbi időben több nagy amerikai légitársaság, így a United Airlines és az American Airlines is jelentős takarékoskodási intézkedések bevezetésére kényszerült.
(Menedzsment Fórum)
A pilóták menthetik meg a csődtől az USA harmadik legnagyobb légitársaságát
Amennyiben a Delta Air nem tudja jelentősen csökkenteni személyi kiadásait, úgy előbb-utóbb csődhelyzetbe kerül, állítják szakértők. A takarékosságnak elsősorban a pilóták látják majd kárát.