3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Budapest Airport Rt. megvásárolta a nemzetközi cargobázis megépítésére alkalmas ecseri területet tulajdonló projekttársaságot, így a régió legmodernebb légiáru- és logisztikai központja jövőre itt épülhet meg. Szakértők szerint a centrum létrehozása Magyarország versenyképessége szempontjából stratégiai jelentőségű.

A BA Rt. és az ACD Kft. közötti 4,7 milliárd forintos szerződés szerint a BA többségi tulajdonosa lesz a repülőtérrel szomszédos 20 hektáros területet tulajdonló projekttársaságnak, amely rendelkezni fog a földterületre szóló építési engedéllyel, illetve elvégzi az ingatlan közművesítését. A BA azért keresett külső helyszínt, mert a repülőtér jelenlegi határain belül nincs hely az új cargobázis megépítésére.

A területnek speciális feltételrendszert kellett teljesítenie: a repülőtér határán és a kifutópályákhoz közel kell elhelyezkednie. Emellett szükséges jó közúti kapcsolattal rendelkeznie, illetve elengedhetetlen, hogy a későbbi piaci igényeknek megfelelően bővíthető legyen. Harmadrészt a dinamikus forgalomnövekedés fenntartása érdekében a területnek azonnal rendelkezésre kell állnia, 2006-ban ugyanis a tervek szerint már üzemel az új centrum.

"Ecser történetének legjelentősebb fejlesztése indulhat meg, amely új munkahelyeket, javuló infrastruktúrát és növekvő bevételeket jelent a településnek" - mondta Harazin István polgármester.

A BA Rt. még 2004-ben készítette el egy új cargobázis megvalósíthatósági tanulmányát, amit a tulajdonos ÁPV Rt. tavaly szeptemberben hagyott jóvá. Eszerint az új cargo- és logisztikai központ megépítése lehetővé teszi, hogy Ferihegy Közép-Európa vezető centrumává váljon a légiáru-forgalom tekintetében.

Míg az európai repterek a megelőző évhez viszonyítva átlagosan 8,5 százalékos légiáru-forgalom-emelkedést könyvelhettek el a 2004-ben, addig a budapesti repülőtéren a növekedés 20,3 százalék volt. Ez összesen 80 ezer tonna áru szállítását jelenti. A folyamatosan növekvő terhelés kiszolgálására 24 ezer négyzetméternyi új raktárra és egy logisztikai központra van szükség, áll a BA közleményében.

A hírnek némileg ellentmond a Magyar Hírlap értesülése: eszerint mégsem írták alá a cargobázis helyszínéről szóló szerződést, mivel az ÁPV Rt. erre kérte a BA Rt. vezetését. A vagyonkezelő szerint ugyanis az nem a legjobb megoldás: néhány szakértő úgy véli, a bázishoz egyáltalán nincs szükség új terület megvásárlására, mások szerint pedig az ecseri helyszín kiválasztása szerencsétlen, mert a terület nem rendelkezik megfelelő infrastruktúrával, írja a lap.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!