3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

VIP-tribün, csokoládésbirkózás és gigantikus palackozó üzem fogadja a Szigetre érkező szórakozni vágyót, akit egyre extrémebb eszközökkel próbálnak magukhoz csalogatni a szponzorok. A reklámok hatékonysága szinte mindig garantált.

Őrzött szunyókálás

Az egyre hangosabb médiazaj folyamatos próbatétel elé állítja az ügynökségeket és a vállalatokat, a nehézségek pedig még továbbiakkal párosulnak egy olyan jelentős kulturális eseményen, mint a Sziget Fesztivál. A költségvetésbe befolyó szponzori összeg

elérte azt a kritikus határt

, amely fölé már nem igen emelhető, a támogatók száma viszont változhat. Idén több mint félszázan járulták hozzá anyagiakkal a fesztivál lebonyolításához, akik jelenlétükkel vissza szeretnének kapni valamennyit a befektetett összegből. Ennek köszönhetően a szigetre látogatót reklámok és márkák dömpingje fogadja a híd túlsó oldalán.

"A reklámzajból kiemelkedő, meghökkentő megoldások a fesztiválon is sikeresek lehetnek" - tudtuk meg Török Ferenctől, a Magyar Közterületi Reklám Szövetség szóvivőjétől. A szakértő azért óva int: a dömping miatt a különféle hirdetések ki is olthatják egymást. Az idei felhozatal bővelkedik az extrém megoldásokban: a Coca-Cola palackozója, a Pöttyös akadálypályája vagy a Tibi csoki csokoládébirkózása bizonyosan megmarad a fogyasztói emlékezetben.

Kis pénz, nagy ötlet

"A hagyományostól eltérő megoldást ki kell találni, sok pénzbe és energiába kerül, amit nem minden vállalat engedhet meg magának" - magyarázta Török Ferenc a Coca-Cola gigantikus automatájára és az akadálypályára célozva. A kis büdzséből gazdálkodók nehéz helyzetben vannak. Ők vagy egy olyan olcsó, de jó ötletet valósíthatnak meg, mint amilyen a csokoládébirkózás, vagy élhetnek a promóció adta lehetőségekkel. Utóbbi módszer főként akkor hatásos, ha több napig használható, netán haza is vihető ajándékokkal gazdagodnak a fogyasztók. Így a márka a fogyasztó által még szélesebb körbe kerülhet, s ha az ajándék megszerzése speciális élménnyel is párosul, garantált hogy a márkához a jövőben pozitív gondolatokat társítanak majd a szigetlakók.

Ott kell lenni? Ott kell lenni!

Török szerint a szigeti jelenlét ma már a márkaépítés mellett presztízskérdés is, de tagadhatatlan, hogy kevés hasonló rendezvény van, ahol ekkora tömegben lenne elérhető egy adott fogyasztói réteg. Ennek és az izolált helyszínnek köszönhetően nagy valószínűséggel célba talál az üzenet, bár Török nem tud róla, hogy valaha vizsgálták volna a fesztivál reklámjainak hatékonyságát. A szakértő szerint kétélű a fegyver, kiderülhet, hogy nem hatásos a reklám, bár ennek kevés az esélye. "A reklámok akkor is hatnak ránk, ha csak mozgunk köztük" - teszi hozzá a szóvivő.

A szakértő egy az IKEA által használt extrém közterületi reklám kapcsán korábban elmondta, hasonló megoldásra itthon még várni kell, mivel esélyes, hogy a reklámtárgyakként funkcionáló bútordarabokat elhordják. A Djuice merész lépésre szánta magát: speciális függő- és napágyas pihenőhelyet alakított ki a fesztivál zárt rendszerében, igaz a rendre és a bútorokra biztonsági őrök vigyáznak.

Istvánko Viktória

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!