A terület megosztása során a tulajdonos (önkormányzat) arra törekedett, hogy a kis és a nagy cégeknek egyaránt tudjon megfelelő nagyságú területet biztosítani. Ennek megfelelően három igényelhető területnagyságot jelöltek ki. Az 5-10 hektáros területet a multinacionális, a 2-5 hektáros területet a közepes, míg a 0,1-1 hektáros területet a kis cégek számára. A betelepülni szándékozók részére az önkormányzat különböző kedvezményeket biztosít (pl. igatlanvásárlási és adókedveznény).
Az ipari parkba betelepülő első cég a Flextronics International volt (azóta is egyedül vannak). Az amerikai cég 50 hektár földterületet vásárolt meg a fejlesztéseihez. A cég szerződéskötéskor 1500 fő foglalkoztatására vállalt kötelezettséget. Az általuk beruházni tervezett tőke nagysága mintegy 75 millió dollár. Az első 18 ezer négyzetméteres csarnokot 2000 májusában adták át, azóta elkészült még egy csarnok, jelenleg pedig a harmadik építése folyik. A Flextronics pillanatnyilag mintegy 660 főnek biztosít munkát. Úgy tűnik azonban, hogy a vállalat nem sokáig marad egyedül. Információk szerint a város vezetése már megállapodott egy gumi újrahasznosításával foglalkozó céggel a betelepülésről, s további 4-5 előrehaladott tárgyalásról is szólnak hírek.
A városban jelenleg nincsen logisztikai központ. Szétszórtan több helyen is folyik logisztikai tevékenység (Trans Sped, Taurus, stb.), de ezeknek nincs egymással hivatalos kapcsolata. A logisztikai központ ügyében érdemi változást csak az M3-as városba érkezése hozhat. A város vezetői szerint a logisztikai központ helye a repülőtéren van. Igaz nem a reptér részeként, de annak a területén. Mivel kis repülőtérben gondolkodnak, a reptér 160 hektáros nagysága túlzott. Ebből lehetne "kihasítani" a logisztikai központ területét.
A repülőtéren a városi önkormányzat 1999-től nagyarányú fejlesztésekbe kezdett. A beruházást három fő ütemben valósították meg. Az első a felvételi épületek és a kiszolgáló létesítmények elkészítése volt. Ennek keretében kialakították a határátkelő infrastruktúráját is. A második és a harmadik ütemben pedig elkészült a pályát szegélyező fény-, és irányítástechnika. A mostani pályahosszon csak kis gépek tudnak leszállni, ezért a jelenleg 1000 méter hosszú leszállópálya meghosszabbítását is tervezik, mintegy 200 méterrel. Így lehetőség nyílik a maximum 40 - 50 fős gépek, és kisebb teherszállítók leszállására is.
A semmi közepén
Kelet - Magyarország egyik legnagyobb városa Nyíregyháza. A városban, ha kissé késve is, de alakítottak ipari parkot. Azt a parkot, amelyben pillanatnyilag egy cég működik, és meglehetősen távol van a városban zajló élettől.