A pénz messze az első számú igényük az embereknek, hogy dolgozzanak. Lehet valakinek a legnagyszerűbb munkája a világon, nem fog számítani, ha nincs meg pénzügyi kompenzáció. Pénz nélkül a dolgozó nem tudja fizetni kölcsöneit, az autójának költségeit, vagy élelmiszert vásárolni. Csak egy őrült mondaná, hogy a pénz nem az első számú motiváló tényező. Ha valaki ezt nem hiszi el, gyűjtse össze alkalmazottait, és jelentse be nekik, hogy mindenkinek 10%-kal csökkenti a fizetését, és nézze meg, mi történik. A pénz elvesztése, vagy megszerzése mindennél sokkal jobban befolyásolja a dolgozókat.
Ez azt jelenti, hogy a vezetőknek minden alkalmazottnak vakon 20%-os fizetésemelést kéne adniuk? Egyáltalán nem. Habár a dolgozók szeretik a pénzt, ez nem egy jó stratégia, mert amit megkapnak fix bérként, az nem olyan motiváló, hiszen garantálva van. Egy alkalmazott csak akkor lesz magasan motivált, ha megvan az esélye, hogy ne kapja meg a pénzt. Ezért a vezetőknek egy olyan rendszert kellene felállítaniuk, amiben csak akkor kapnának több pénzt a dolgozók, ha magasabb szintű termelékenységet érnek el. Mivel az üzlet által termelt pénz összege a legalkalmasabb, hogy megítélje a dolgozók termelékenységét, így a menedzsereknek ez alapján kéne bevezetniük egy nyereségrészesedési rendszert. Így aztán az alkalmazottak pénzügyileg lennének ösztönözve a nagyobb produktivitásra.
Az alkalmazottak motiválásának másik módja, hogy olyan környezetet biztosítunk számukra, amiben jól érzik magukat. A dolgozók könnyebben befolyásolhatók, ha azt érzik, hogy megbecsülik, tisztelik őket, és szükség van rájuk. Ennélfogva a vezetők sokat érhetnek el náluk olyan egyszerű dolgokkal, mint egy jól elvégzett munka megköszönése, instrukciók tapintatos módon való kiosztásával, vagy a véleményük kikérésével. Ha így bánunk az alkalmazottakkal, megbecsülésüket azzal mutatják ki, hogy sokkal termelékenyebbek lesznek. Annak ellenére, hogy ez a legolcsóbb és legegyszerűbb módja a dolgozók motiválásának, csak nagyon kevés vezető használja ki teljesen ezt a lehetőséget. Azt mondják, addig nem érthetünk meg valakit, amíg nem voltunk a helyében. Talán ez a legjobb útja annak is, hogy megtanuljuk, hogyan motiváljunk valakit.
A cikk első része
A cikk második része
A cikk harmadik része
A cikk negyedik része
A cikk ötödik része
A cikk hatodik része
A cikk hetedik része
A cikk nyolcadik része
A sikeres menedzsment 8 szabálya - 3
A vezetés nem one-men show. A sikeres menedzser csak az lehet, aki a vele együttdolgozókat is megfelelően tudja motiválni. A motiváció gyakran egyszerűnek tűnő folyamata, azonban sok vezetőnek komoly nehézséget jelent.