3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Kérjük ismételgesse magában a következő mondatot, amíg az nem ágyazódik be szilárdan a menedzser tudatába: Ha úgy bánok az alkalmazottaimmal, mint az arannyal, akkor pontosan azt is fogom kézhez kapni.

Itt néhány pozitív példát is leírunk:

  • Ha a vezető szétoszt 5000 FT bónuszt az alkalmazottak egy csoportja között, hogy azok cserébe megtakarítsanak, vagy pótlólagosan megtermeljenek 25,000 forintot, akkor azok következő évben igyekezni fognak még inkább takarékosan bánni a vállalat pénzével.


  • Ha a vezető megdicséri az alkalmazottat azért, ha az egy héten mindennap túlórázik, hogy egy fontos munkát határidőre befejezzen, akkor az sokkal inkább készséges lesz hasonlót csinálni a jövőben is.


  • Ha egy vezető jó példát mutat a vállalat szabályainak szigorú betartásával, sokkal valószínűbb, hogy a dolgozók is tiszteletben tartják azokat.


Sajnos néhány menedzser nem érti, vagy nem becsüli kellőképp ezt a koncepciót. Látókörük sokkal szűkebb. Döntéseiket jól felfogott rövid távú érdekeiknek megfelelően hozzák, és képtelenek felfedezni az igazi, hosszú távú, következményeket. És amikor a rossz karmájuk visszaüt, elhárítják magukról a felelősséget olyan általános frázisokkal, mint a "hát igen, manapság képtelenség megfelelő munkaerőt találni".

Természetesen, még ha tökéletesen bánunk is alkalmazottainkkal, időnként megégethetjük magunkat, akár megérdemeljük, akár nem. De általánosságban, a munkaerő minősége tükörképe a vezető összes döntésének, ami dolgozóira vonatkozik. Szóval, ha bármilyen alkalmazotti problémánk van, ne sajnáljuk az időt teljesen kielemezni, hogy miként következhetett be. Tegyük fel, hogy van egy emberünk, aki állandóan késik. Kérdezzük meg magunktól, hogy vajon, amikor felvettük ezt a személyt, pontosan leellenőriztük a referenciáját, hogy lássuk, volt-e már korábban is problémája a pontatlansággal? Menedzserként mi is mindig későn tűnünk fel, és ezzel rossz példát mutatunk? Figyelmeztettük már ezt a dolgozót a folyamatos késésekért, vagy hagytuk, hogy megússza? A lényeg, hogy felelősséget kell vállalnunk előző tetteink következményeiért. Ha ezt a felelősséget elfogadjuk, akkor jó döntéseket hozhatunk, ami csökkenti az alkalmazottaink gondjait, és növeli termelékenységüket.

A dolgozókkal való foglalkozás közben, a vezetőknek mindig emlékezniük kell rá: ami tőlünk ment, hozzánk is fog visszajönni. Ezt az örök igazságot saját felelősségére ignorálja.

A cikk első része
A cikk második része
A cikk harmadik része
A cikk negyedik része
A cikk ötödik része
A cikk hatodik része
A cikk hetedik része
A cikk nyolcadik része


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!