2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A fuvarozások megszervezése, időbeni és gazdaságos lebonyolítása során az egyik legfontosabb szállítmányozói feladat olyan okmányok megszerzése, kiadása, melyek hozzásegítik a megbízót - az eladót - az áru ellenértékének befolyásához. A vételár kifizetését rendszerint bankok, pénzintézetek teljesítik. A fizetés klasszikus menete szerint a vevő megbízza bankját, hogy meghatározott igazolások, okmányok ellenében fizessen az eladónak vagy az eladó bankjának.

A másik esetben a fuvarokmányt egy megnevezett név/cég rendeletére állítják ki. Ilyenkor az áru kiszolgáltatása egy eredeti fuvarokmány ellenében az azonosság igazolása mellett ennek a személynek/cégnek, vagy annak a személynek történik meg, akire az okmányt forgatással átruházták.
A multimodális fuvarozást szervező speditőr felelőssége az áru átvételétől a kiszolgáltatásig tart, és árukár vagy sérülés mellett késedelmes kiszolgáltatásra is kiterjed, amennyiben erre a megbízóval megegyezett. Ha a fuvarozási határidőre vonatkozólag a szállítmányozó és a megbízó külön nem állapodott meg, akkor a késedelem alapját az ésszerű fuvarozási határidő szabja meg. A kiszolgáltatási határidő letelte után 90 nappal tekintik az árut elveszettnek, ha ezen belül a szállítmányozó nem tudja az árut a jogosult átvevőnek átadni.

A késedelmes kiszolgáltatásból eredő kár a multimodális fuvarozást szervező szállítmányozó felelőssége maximum a vonatkozó fuvarösszeg erejéig terjed.

A Nemzetközi Kereskedelmi Kamara akkreditíves üzletekre vonatkozó szabályozáshoz megjegyzendő, hogy az FBL azokban az esetekben is elfogadható a bankok részéről, amikor benyújtandó okmányként a szállítás teljesítését tengeri hajóraklevéllel kell igazolni, kivéve, ha az akkreditívben kifejezetten tiltják az FBL benyújtását. Mindenesetre fontos kelléke ilyenkor az FBL-nek, hogy szerepeljen rajta a hajóstársaság megnevezése, a hajóba rakás ténye és a berakási valamint a rendeltetési kikötő megnevezése.

Mivel a nagy, konténeres szolgáltatókat ellátó hajóstársaságok egyre erőteljesebben szerveznek kombinált fuvarozásokat, azaz a tengeri és szárazföldi fuvarszakaszok lebonyolítását kombinált hajóraklevél alkalmazásával, a multimodális fuvarokmány használata nagyban segítheti a szállítmányozókat a multimodális fuvarszervezésben és erősítheti piaci helyzetüket a hajósokkal szembeni küzdelmükben.


Forrás: Tranzit

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!