2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A fuvarozások megszervezése, időbeni és gazdaságos lebonyolítása során az egyik legfontosabb szállítmányozói feladat olyan okmányok megszerzése, kiadása, melyek hozzásegítik a megbízót - az eladót - az áru ellenértékének befolyásához. A vételár kifizetését rendszerint bankok, pénzintézetek teljesítik. A fizetés klasszikus menete szerint a vevő megbízza bankját, hogy meghatározott igazolások, okmányok ellenében fizessen az eladónak vagy az eladó bankjának.

A másik esetben a fuvarokmányt egy megnevezett név/cég rendeletére állítják ki. Ilyenkor az áru kiszolgáltatása egy eredeti fuvarokmány ellenében az azonosság igazolása mellett ennek a személynek/cégnek, vagy annak a személynek történik meg, akire az okmányt forgatással átruházták.
A multimodális fuvarozást szervező speditőr felelőssége az áru átvételétől a kiszolgáltatásig tart, és árukár vagy sérülés mellett késedelmes kiszolgáltatásra is kiterjed, amennyiben erre a megbízóval megegyezett. Ha a fuvarozási határidőre vonatkozólag a szállítmányozó és a megbízó külön nem állapodott meg, akkor a késedelem alapját az ésszerű fuvarozási határidő szabja meg. A kiszolgáltatási határidő letelte után 90 nappal tekintik az árut elveszettnek, ha ezen belül a szállítmányozó nem tudja az árut a jogosult átvevőnek átadni.

A késedelmes kiszolgáltatásból eredő kár a multimodális fuvarozást szervező szállítmányozó felelőssége maximum a vonatkozó fuvarösszeg erejéig terjed.

A Nemzetközi Kereskedelmi Kamara akkreditíves üzletekre vonatkozó szabályozáshoz megjegyzendő, hogy az FBL azokban az esetekben is elfogadható a bankok részéről, amikor benyújtandó okmányként a szállítás teljesítését tengeri hajóraklevéllel kell igazolni, kivéve, ha az akkreditívben kifejezetten tiltják az FBL benyújtását. Mindenesetre fontos kelléke ilyenkor az FBL-nek, hogy szerepeljen rajta a hajóstársaság megnevezése, a hajóba rakás ténye és a berakási valamint a rendeltetési kikötő megnevezése.

Mivel a nagy, konténeres szolgáltatókat ellátó hajóstársaságok egyre erőteljesebben szerveznek kombinált fuvarozásokat, azaz a tengeri és szárazföldi fuvarszakaszok lebonyolítását kombinált hajóraklevél alkalmazásával, a multimodális fuvarokmány használata nagyban segítheti a szállítmányozókat a multimodális fuvarszervezésben és erősítheti piaci helyzetüket a hajósokkal szembeni küzdelmükben.


Forrás: Tranzit

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!