2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Budapest Taxi székháza előtt tüntettek csütörtökön délután a társaság alvállalkozói. A sofőrök az ellen tiltakoztak, hogy a Budapest Taxi 159 forintra szeretné csökkenteni a jelenlegi 189 forintos kilométerdíjat.

A 30-40 résztvevővel zajló tüntetésen - szolidaritásukat kifejezésére - részt vettek más társaságok, például a Taxi4, a Tele5, vagy a Penta Taxi sofőrjei is.

Farkas Zsolt, a körülbelül 400 tagot számláló és országosan több taxis társaságnál jelen lévő Taxi Gépkocsivezetők Független Szakszervezetének (TGFSZ) elnöke a csütörtöki budapesti tüntetésen elmondta: a Budapest Taxi április 20-tól tervezi bevezetni a 159 forintos tarifát, miközben az "egekbe szökő" üzemanyagárak mellett inkább emelésre lenne szükség, hogy a taxisok megélhetése biztosított legyen. Hozzátette: a tarifacsökkentés fuvaronként 200 forintos veszteséget jelentene számukra a kilométerdíj csökkentése, ami havi szinten akár 60.000 forintos mínuszt is eredményezhet.

Dióslaki Gábor, a taxitársaság vezetője ugyanakkor azt mondta: számításaik szerint ugyan a csökkentés fuvaronként 150 forintos mínuszt jelent egy-egy taxisnak, de ez a veszteség az alacsonyabb árak miatti többletrendelésnek köszönhetően egyértelműen nyereségbe fordul majd át.

Dióslaki Gábor elmondása szerint a cég 220 alvállalkozójából a tüntetésen körülbelül csak húszan vettek részt, a többi gépkocsivezető dolgozott, és a visszajelzések alapján az alvállalkozók közül sokan helyeslik a tervezett változtatást.

Hozzátette: álláspontja szerint a konkurens társaságok azért tüntetnek a Budapest Taxi tervezett alacsonyabb tarifái ellen, hogy "ne a számukra kedvezőtlen üzletpolitikát" valósítsa meg a társaság az alacsonyabb tarifákkal.

A cégvezető hangsúlyozta: a mostani csökkentés az éves rendes tarifaváltás keretében történik, amelynek során a taxis piac és a kereslet változásaihoz igazítják az árpolitikát, hogy rendszeres utasaiknak kedvezőbb tarifát tudjanak kínálni. Megerősítette, hogy április 20-tól lépnének hatályba az új tarifák.

Dióslaki Gábor közölte: csütörtökön tárgyaltak az alvállalkozókkal arról, hogy van-e olyan közös nevező, amely a cég üzletpolitikájába is illeszkedik, és a sofőröknek is elfogadható. Megállapodás nem született, de a cég vezetése nyitott minden korrekt javaslatra - tette hozzá.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!