A Budapest Airport (BA) az MTI-t kérdésére arról tájékoztatott: a korábban bejelentett 228 helyett 48 dolgozóval kevesebbet, azaz 180 főt terveznek elbocsátani. A BUD-csoport másik leányvállalatánál, az AFM Kft.-nél már csütörtökön aláírással zárult a konzultáció, ott 22 helyett 18 dolgozónak kell búcsút mondani. Ezzel a repülőteret üzemeltető cégeknél 52 dolgozóval kevesebbet kell elbocsátani a tervezettnél.
A tájékoztatás szerint a megállapodást a feloszlott üzemi tanács hiánya miatt a munkavállalók által választott képviselők, illetve két szakszervezet, a Repülőteret Üzemeltető Dolgozók Szakszervezete és az Repülőtéri Dolgozók és Szolgáltatók Szakszervezete tisztségviselői aláírták.
A BA emlékeztet: a Malév csődje miatt kénytelen csoportos létszámleépítést végrehajtani, amelyről az érintettek bevonásával majdnem egy hónapja folytak a konzultációk. A cég szigorú takarékossági intézkedéseket vezetett be, leállította 2012-re előirányzott beruházásainak több mint felét, 10,5 milliárd forint értékben, további ésszerűsítésként pedig tervezi az 1-es terminál bezárását.
A Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet (LESZ) az MTI-hez eljuttatott közleményében szombaton arról tájékoztat: jelenlegi formájában elutasítják a megállapodást. A szakszervezet szerint a BA ultimátumot adott az érdekképviseleteknek: ha szombaton nem írják alá az ajánlatot, az eddig tett engedményeket is visszavonja.
A LESZ közleménye szerint a megállapodás nem vonatkozik arra az esetre, ha végül bezárják az 1-es terminált. A szakszervezet szerint több munkahelyet kellene megvédeni, és más területeken lehetne spórolni, nem a dolgozókon.
Ezzel kapcsolatban Hardy Mihály, a BA vállalati és közkapcsolati igazgatója az MTI-nek azt mondta: nincs szó ultimátumról, a konzultációk során így is túllépték a törvény szabta időkereteket az ésszerű kompromisszum eléréséért.
A BA önmagára nézve kötelező erejűnek tekinti a megállapodást - közölte Hardy Mihály. Hozzátette: mivel a cafeteria csökkentéséről nem tudtak megállapodni, így marad a 47.750 forintos keret.
MTI