Ebből az elvből következik, hogy a valóban sikeres menedzsereknek a jövőben proaktívnak kell lenniük. Inkább át kell alakítaniuk, le kell küzdeniük szervezeti környezetüket, mint alkalmazkodniuk ahhoz. Olyan embereknek kell lenniük, akik inkább megváltoztatják a világot, mint alkalmazkodnak hozzá. Keresik a lehetőségeket, kezdeményeznek, cselekszenek, végig kitartanak, elérik a változást. A proaktív emberek útkeresők, akik megváltoztatják vállalatuk küldetését, vagy megtalálják és megoldják a problémákat.
Legyen udvarias, és ne büszkélkedjen a tudatlanságával
A durvaság a munkahelyen kiabálás a beosztottakkal, a munkatársak megalázása, az információ visszatartása egyre gyakoribb, és sokba kerül a vállalatoknak. Az így kezelt emberek kevésbé hatékonyan dolgoznak és kevésbé elkötelezettek munkáltatóik iránt. A jó modor, amely egyszerű dolgokból áll, mint pl. kérem és köszönöm, illetve abból, hogy tudjuk valakinek a nevét vagy érdeklődünk családja felől, lehetővé teszi, hogy két ember együtt dolgozzon, akár szeretik egymást, akár nem. Okos emberek, különösen okos fiatal emberek ezt gyakran nem értik.
Egyesek azt gondolják, hogy ha okosak és tehetségesek, az helyettesíti a személyes ismereteket, és lenézik a tanulás más területeit. Első osztályú mérnökök például hajlamosak büszkélkedni azzal, hogy semmit sem tudnak az emberekről. Úgy vélik, hogy az emberi lények túlságosan zavarosak a finoman hangolt mérnöki értelem számára. A humán szakemberek ezzel szemben gyakran büszkék arra, hogy teljesen tudatlanok az elemi számvitelben is vagy általában a mennyiségi módszerekben.
Ehhez az elvhez kapcsolódik az ún. nem itt találták fel szindróma, az a hit, hogy egy adott tudományágban kifejlesztett gondolatok, rendszerek, eljárások és módszerek nem relevánsak más tudásterületen, részben, mert nem arra szabták azokat. Az oktatási szakemberek például gyakran vonakodnak az üzleti szakirodalomhoz fordulni (és fordítva), nagyrészt mindkét terület szakembereinek az intellektuális egoizmusa következtében.
A vállalatvezetés szabályai az új évezredben
Az alábbi cikk szerzői 25 évnyi gyakorlati és elméleti munka alapján hét pontban foglalják össze, hogy napjainkban mi szükséges az emberek sikeres irányításához, más szóval, hogy napjainkban mi teszi a jó vezetőt.