Mark Aylwin, egy másik nemzetközi nagyvállalat logisztikai igazgatója a munkaerő kérdését látja egyre problematikusabbnak a jövőben. Fontosnak tartja, hogy fiatal, jól képzett, egyszerre több funkciót beölteni képes embereket találjanak. Így kevesebb emberrel, költséghatékonyabban, ugyanakkor megbízhatóbban lehetne üzemeltetni egységeiket. Csakhogy, különösen az európai országokban, a kormány egyre szigorúbb a munkaügyi kérdésekben, maximálja a heti munkaórák számát, megszabja a nyitva tartás határait.
A multinacionális cégeknek, akár tetszik, akár nem, a jövőben mindenképpen rugalmasabbá (azaz sokkalta dolgozó-barátabbá) kell válniuk a foglalkoztatási kérdésekben. Jerry Ryan, a svéd IKEA bútoráruházlánc angliai egységének logisztikai működéséért felelős. Szerinte a jövőre vonatkozó jóslásokból nem szabad kifelejteni a környezetvédelmi kérdéseket sem. Az egyes országok vezetői csakúgy, minta felelősségük tudatában lévő és magukra adó nagyvállalatok vezetői is egyre nagyobb hantsúlyt fektetnek arra, hogy működésük miatt minél kevesebb kár érje a környezetüket. Ez Ryan szerint a gyakorlatban azt jelenti majd, hogy vége szakad a tékozlóan nagyméretű, városperemi, építkezéseknek, az egy-egy áruházhoz csatolt gyakran aránytalanul és kihasználatlanul nagy parkolók építésének, és előtérbe kerül a (természetesen szintén korszerűsített) tömegközlekedés, no meg a házhozszállítási rendszer kialakítása. Az internetes vásárlás megoldása egyelőre drága, ezrét is akadozik a bevezetése, még a legnagyobb cégeknél is. Ryan szerint azonban lesz még egy nekifutás, amikor - ezúttal már a megfelelő külső körülmények biztosításával - az otthonról történő vásárlás valóban gyakorlattá válhat.
Forrás: Tranzit
A világ egyre kisebb lesz
Az egyik vezető angol logisztikai magazin újságírói néhány, a supply chain területén tevékenykedő európai szakember kérdeztek arról, milyen általános tendenciák várhatók az elkövetkezendő öt év során a logisztikában, illetve vannak-e egyáltalán ilyenek.