A légiközlekedési hírekre szakosodott, amerikai Air Transport World folyóirat hétfőn közzétett értesülése szerint az Európai Unió brüsszeli végrehajtó testülete kapcsolatba lépett a magyar hatóságokkal, mert állítólag megerősítést szeretne kapni arról, hogy a Malév továbbra is teljesíti az uniós légitársaságokra vonatkozó kötelezettségeket, azzal együtt is, hogy a kormány eladta a légitársaságot a Borisz Abramovics orosz üzletember érdekeltségébe tartozó, de hazai bejegyzésű AirBridge Zrt.-nek.
Az MTI érdeklődésére a brüsszeli bizottságnál egyelőre nem reagáltak az illetékesek a folyóirat értesülésére. Ugyanakkor a Magyarországon illetékes Nemzeti Közlekedési Hatóság kommunikációs főosztályának vezetője, Polcz Kornélia az MTI kérdésére válaszolva elmondta: nem indult hivatalos vizsgálat az Európai Bizottság részéről a Malév ügyében. A Malévnál nem kívánták kommentálni az Air Transport World értesülését.
A Malév áprilisban került a Borisz Abramovics érdekeltségébe tartozó, 51 százalékban
két magyar magánszemély tulajdonában lévő AirBridge Zrt. birtokába.
Gilles Gantelet, az Európai Bizottság közlekedési főigazgatóságának egyik illetékese a folyóiratnak úgy nyilatkozott, hogy ha egy légitársaság 49 százaléknál nagyobb részben unión kívüli cégek tulajdona, és a légitársaságot ténylegesen EU-n kívüli érdekeltségek ellenőrzik, akkor az érvényes szabályozás szerint az ilyen légitársaság nem számít uniós cégnek, és nem részesülhet az egységes uniós piac előnyeiből.
Gantelet a folyóiratnak nyilatkozva elismerte, hogy bizonyos cégeket pontosan az EU-szabályoknak való megfelelés céljából hoznak létre, de nem vette biztosra, hogy ez a helyzet a Malévval is. Az uniós szabályozás azt is kimondja, hogy az EU-szabályok betartását a tagállamok nemzeti hatóságainak felelőssége garantálni. Így az is a nemzeti hatóságok kötelessége, hogy biztosítsák: az általuk engedélyezett légitársaságok az uniós előírásoknak megfelelő ellenőrzés alatt állnak.