Komoly visszatartó ereje van, hogy sokan úgy vélik, könnyű pluszköltséget felszámolni, adminisztratív hibák miatt, vagy azokra hivatkozva - írja a Terminal.hu.
A szállítás bonyolultságát nevezték még meg a vonakodók az online vásárlás veszélyének, illetve azt, hogy a vásárlás virtuális, azaz nem látják, nem vehetik kézbe azt, amit megrendelnek.
Többek közt ez derül ki a NRC Piackutató Kft. és a TNS Gazdasági és Társadalmi Marketing Tanácsadó Kft által NetMonitor néven indított kutatássorozatból, mely az internetes vásárlás motívumait vizsgálja.
Akik fenntartásaik miatt nem élnek az online vásárlás lehetőségével, azoknak közel fele jelentősebb, 10 százalék feletti árdengedmény esetén lenne hajlandóm interneten keresztül rendelni. A megkérdezettek 4,1 százaka válaszolta azt, semmilyen körülmények közt nem vásárolna így.
Akik rendszeres online vásárlók, a biztonságot, a kedvezményes árakat, a kényelmet és a gyorsaságot említették az indítékaik között. Utánajárás nélkül, napi 24 órán keresztül, így akár éjszaka is megrendelhetnek bármit - ez a legpozitívabb tulajdonsága az online vásárlásnak.
A fizetési lehetőségek sokszínűsége és a törzsvásárlóknak szóló kedvezmények szintén az internetes vásárlások mellett szólnak.
52,3 százaléka a vevőknek könyvet vásárolt az interneten, 30 százalék hardvert, szoftvert, CD-t, háztartási eszközt, szórakoztató elektronikai cikket. Népszerű továbbá az online mozi-, színház-, koncertjegy rendelés, folyóirat-előfizetés, ételrendelés.
A világhálón a legritkább az értékpapírt-, bútor- és virágvásárlás.
Adataikat féltik, akik nem vásárolnak az interneten
Elsősorban az adatvisszaéléstől való félelem tartja vissza azokat, akik eddig még nem vásároltak az interneten.