A széria kezelőpanelen található három gomb egyike ki-be kapcsolja a rendszert, a másik memorizálja a sebességet, folyamatos nyomásra pedig egyenletesen gyorsítja a járművet, amíg a harmadik egyenletesen lassít, a teljes gázelvételnek megfelelő lassulással.
A fék- és tengelykapcsoló pedálba épített érzékelők miatt bármelyik érintésére azonnal old a rendszer, és visszaáll a hagyományos üzemmód. Ezt a berendezést több mint egy éve használjuk egy Fiat Dobtóba építve, mintegy 40 ezer kilométert tettünk meg vele. Tapasztalataink kedvezőek: gyakorlatilag csak annyival marad el a teljesen más elven működő gyári kivitelektől, hogy a rendszer késedelmi idői hosszabbak, valamint nagyon enyhe sebességingadozása észlelhető egyenletes haladáskor.
Amikor megnyomjuk a sebességtartó gombot, a sebesség kissé visszaesik, mire megfeszül a bowden a gázpedál alatt, majd az automatika visszagyorsít a memorizáláskor érzékelt sebességre. Lejtős és emelkedős szakaszok váltakozásakor pedig mintegy 5 km/h-s sebességingadozás jelentkezik azonban a jármű mindig visszaáll a beállított tempóra. Ha pedig egy előzés kedvéért esetleg "ráállunk" a gázpedálra, majd annak befejezésével visszaengedjük azt, a jármű csak a beállított sebességig lassul, majd tovább tartja azt.
Összességében tehát a berendezés tökéletesen kényelmessé, stresszmentessé, és nem utolsósorban takarékosabbá teszi a fuvarozást - saját tapasztalataink alapján a fogyasztás mintegy 5 százalékkal alacsonyabb, mint tempomat nélküli közlekedéssel. Mindezt beszereléssel együtt nettó 85 000 forintért érhetjük el, ami minden bizonnyal hamar megtérül egy nagy távolságokat futó szállítójármű esetében.
Folytatjuk
Forrás: SCM
Akár otthon - haszonjárművek kényelmi funkciói
A haszonjárművek alapvető feladata egy - a városi áruterítéstől a távolsági szállítmányozásig tartó - fuvar feladat ellátása. Sok fuvarozó vállalat csak a gazdasági mutatókkal számol, hogy közben milyen környezetben utazik a sofőr és a kocsikísérő, már másodlagos.