Nem csak az ötkarikás játékok hivatalos szponzorai próbálnak minél több bőrt lehúzni az eseményről, az egyes csapatok, sportolók támogatói, sőt a szponzorként meg sem jelenő cégek közül is több az olimpiára építi a következő hetek marketingtevékenységét.
A távközlési cégek közül több is jelezte már, hogy komoly akciókkal készül az eseményre. Az aranyeséllyel Kínába utazó magyar vízilabda-válogatottat támogató Vodafone például már több mint egy hónapja bejelentette: kiterjeszti a Vodafone Passport szolgáltatást az ázsiai országra, így az ott tartózkodók a kapcsolási díj megfizetése után otthoni tarifákon telefonálhatnak az olimpia és a paralimpia idején.
Szintén kedvezményeket kínál a magyar olimpiai csapat gyémánt fokozatú főtámogatója, a T-Mobile, amely júliusban jelezte, hogy akár 30 százalékkal olcsóbban indíthatnak hívásokat a China Mobile hálózatából a játékokra utazó ügyfelei.
Komoly akciókkal vágnak neki a kéthetes olimpiának az elektronikai cikkeket értékesítő kereskedelmi láncok is. Nem véletlenül, hiszen az ötkarikás játékok az idén a második olyan esemény a labdarúgó Európa-bajnokság után, amely megdobhatja például az LCD-tévék iránti keresletet, írja a Világgazdaság.