2p

Ha a televíziós büdzsék tíz százalékát a hirdetők átütemezik rádióreklámra, a kampány hatékonysága márkaismeret-építés szempontjából átlagosan 15 százalékkal is növekedhet – derül ki a Millward Brown által a rádiók megrendelésére készített Rádió? Igen! című tanulmányból - írja a Világgazdaság.

A kutatás célja, hogy sikeresen meggyőzzék a médiafelületeken legtöbbet hirdető, napi fogyasztási cikkeket gyártó ún. FMCG-társaságokat, hogy minél többet jelenjenek meg reklámjaikkal a rádióban is.

A rádióreklámok önmagukban is képesek ismertséget és vásárlási hajlandóságot generálni, de a rádiók és a tévék szinergiája tudja igazán teljessé tenni a kampány hatékonyságát - jelezte az anyag ismertetésekor Reich Katalin, a Millward Brown kutatási csoportvezetője. Érvelése szerint a rádiókat már csak azért is érdemes az integrált marketingkampányban használni, mert kisebb büdzsével is nagyítják annak hatékonyságát. Ráadásul az anyag szerint a rádióknál kevésbé jellemző az átkapcsolás, és emocionálisan is jobban hatnak.

Magyarországon közel kétszáz rádió működik, ezek a felnőtt lakosság körében napi 6,5 millió hallgatót vonzanak. Ezzel a hallgatottsági indexszel hazánk az európai országok rangsorának első harmadában van - mondta Perjés Tamás, a Szonda Ipsos médiakutatási igazgató-helyettese.

A Világgazdaság értesülései szerint Magyarországon a rádiók a reklámpiacból kilenc százalékkal részesednek, míg az adók Európában öt-tíz százalékot szakítanak ki a reklámtortából. A Magyar Reklámszövetség becslése szerint egyébként a teljes magyar reklámpiac 2004-ben 154,7 milliárd forint volt. A rádiók esetében tavaly listaáron is csak minimálisan nőtt a piac, ez egyben azt is jelenti, hogy reálértékben legfeljebb stagnálásról lehet beszélni.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!